Seria niefortunnych zdarzeń: Krwiożerczy karnawał

Tytuł oryginalny:
Carnivorous carnival
Autor:
Lemony Snicket ...
Ilustracje:
Brett Helquist
Tłumacz:
Maria Jolanta Kozak
Wydawcy:
Wydawnictwo Egmont Polska (2003-2007)
Wydaw. Egmont (2005)
Wydane w seriach:
Seria niefortunnych zdarzeń
ISBN:
978-83-237-2071-3, 803-237-2071-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
5.0

notka z okładkiSłowo "krwiożerczy", które pojawia się w tytule tej książki, odnosi się do istot mięsożernych. Jeżeli przeczytałeś to słowo, to właściwie nie ma powodu, abyś czytał dalej. Ten krwiożerczy tom zawiera bowiem opowieść tak niestrawną, że w porównaniu z nią nawet najbardziej szkodliwy dla żołądka posiłek to pestka. Aby nie narażać Cię na niestrawność, powstrzymałbym się chętnie od wyliczenia niebezpiecznych składników tej historii, a zwłaszcza niepokojącej mapy, oburęcznego osobnika, niesfornego tłumu, długiej deski i Czabo, młodego wilkołaka. Ja, na swoje nieszczęście, muszę cały czas poświęcać się badaniu i opisywaniu przykrego i ponurego życia sierot Baudelaire. Ty jednak, Czytelniku, możesz swój czas wypełnić czymś bardziej strawnym - na przykład bukietem z jarzyn, który świetnie nadaje się także na imieniny cioci.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Lemony Snicket Daniel Handler
Ilustracje:Brett Helquist
Tłumacz:Maria Jolanta Kozak
Wydawcy:Wydawnictwo Egmont Polska (2003-2007) Wydaw. Egmont (2005)
Serie wydawnicze:Seria niefortunnych zdarzeń
ISBN:978-83-237-2071-3 803-237-2071-0
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 12 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo