Dziecko z Auschwitz

Tytuł oryginalny:
The Child of Auschwitz
Autor:
Lily Graham
Tłumacz:
Maria Zawadzka-Strączek
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Foksal (2020)
Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2020)
Wydawnictwo W. A. B (2019-2020)
ISBN:
978-83-280-7679-2
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza
3.0

NAWET W TYCH SRASZLIWYCH OKOLICZNOŚCIACH MIŁOŚĆ MOŻE ZWYCIĘŻYĆ. 1942 rok. Eva Adami jest w pociagu do Auschwitz. Ledwo oddycha pod naporem obcych ciał. Wyczerpana podróżą myśli tylko o spotkaniu z mężem Michalem, który trafił do obozu kilka miesięcy wcześniej. Eva dociera do Auschwitz, jednak tam nie ma nawet śladu ukochanego. Obozowa rzeczywistość uderza w kobietę z całą siłą. Gdy leży zrozpaczona i zmarznięta na cienkim materacu, nagle słyszy szept. Towarzyszka z pryczy, Sofie, wyciąga do niej pomocną dłoń... Mijają kolejne dni. Eva chce odnalźć Michala, a Sofie zamierza wrócić do Austrii po swojego syna, który trafił do sierocińca. Gdy Sofie dostrzega szansę na doprowadzenie do spotkania Evy i Michala, wie, że musi ją wykorzystać, nawet jeśli trzeba będzie w tym celu zaprzyjaźnić się z wrogiem... Kiedy Eva zdaje sobie sprawę, że zaszła w ciążę, boi się, że naraziła w ten sposób życie swoje i przyjaciółki. Mimo trudów i upokorzeń kobiety wciąż trzymają się resztek nadziei i walczą o przeżycie. Dziecko z Auschwitz to przejmująca historia o woli przetrwania; o sile przyjaźni, niezłomnym duchu i najpotężniejszym uczuciu, jakie istnieje.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo