Jesteś jednym z nas:

opowieść o akceptacji

Tytuł oryginalny:
Gehörst zu uns
Autor:
Julia Volmert
Tłumacz:
Magdalena Jałowiec-Sawicka
Ilustracje:
Julia Volmert
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2020)
Wydane w seriach:
Jedność dla Dzieci
ISBN:
978-83-8144-187-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Miś Bartek jest bardzo zmartwiony. Jego nos nie wygląda tak jak u innych niedźwiadków. Czy zwierzęta nie będą się z niego śmiały? Wiewiórka Basia pociesza przyjaciela i obiecuje pomóc w zamaskowaniu dużego, czerwonego nosa. Ale sama także ma nie lada kłopot - chce ukryć swój pękaty brzuszek. Ta rozczulająca opowieść pomaga najmłodszym czytelnikom zrozumieć, że różnimy się od siebie i powinniśmy to zaakceptować. Inny nie znaczy gorszy. To właśnie odmienność sprawia, że jesteśmy wyjątkowi i niepowtarzalni. I mimo różnic możemy się ze sobą przyjaźnić. Piękne i mądre przesłanie zawarte w tekście nie tylko uczy dzieci akceptacji, ale także dodaje pewności siebie tym, którzy sami - tak jak miś Bartek i wiewiórka Basia - wstydzą się swojego wyglądu i martwią się, czy zostaną zaakceptowani. Książeczka pomoże rodzicom i opiekunom rozpocząć z dziećmi rozmowę o potrzebie akceptacji siebie i innych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo