Tajemnica śpiewającego węża

Autor:
Alfred Hitchcock (1899-1980)
Tłumacz:
Anna Iwańska
Wydawca:
Wydawnictwo Siedmioróg (1994-1997)
Wydane w seriach:
Przygody Trzech Detektywów
Alfred Hitchcock - Przygody Trzech Detektywów
ISBN:
83-85959-51-3, 83-86685-77-8
83-85959-51
Autotagi:
druk
powieści
4.0

Tym razem Trzej Detektywi, czyli Jupiter Jones, Pete Crenshaw i Bob Andrews trafiają na problem, który może przerastać nawet ich ponadprzeciętne zdolności. Co jest takiego, czemu mogą nie podobać Ci chłopcy? Podpowiem. Złotobrązowe włosy, i takie same oczy, wygląd anioła, a charakter, no nie powiem czyj. Jednym słowem dziewczyna, Allie Jamison, która szybko staje się dużym ciężarem dla Jupitera i przyjaciół. Sytuacja staje się trochę inna, Kidy okazuje się że Allie ma dla nich zlecenie. Częściowo dobrą propozycją finansową, a częściowo szantażem (a to hadra!) udaje jej się skłonić Trzech Detektywów do zajęcia się jej sprawą. Główna rola w tej sprawie przypada oczywiście Śpiewającemu Wężowi- duchowi podobno wzywanemu przez niezwykle tajemniczego okultystę ariela. Samozwańczy mag zadomowił się u ciotki Allie, omamił j wszelkimi swoimi sztuczkami omamił starszą panią i wciągnął w mini- sektę, w której ważną rolę odgrywał śpiewający wąż. Nie jest to zadanie tak łatwe, jak sądzili detektywi. Kłopoty zaczynają się zwłaszcza wtedy, kiedy wąż zaczyna śpiewać!!! Świetnie zbudowane napięcie, i wprowadzenie w świat Okultyzmu i magii pokazuje mistrzostwo auto, i ubarwia książkę. Naprawdę gorąco polecam to dzieło Alfreda Hithcooka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo