Książę i żebrak

Tytuł oryginalny:
Prince and the pauper
Autor:
Mark Twain (1835-1910)
Tłumacz:
Marceli Tarnowski (1899-1944)
Ilustracje:
Paweł Kołodziejski ...
Wyd. w latach:
1966 - 2016
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...

Dwóch chłopców jest do siebie uderzająco podobnych. Jeden jest synem żebraka i ma na imię Canty, a drugi to młody książę Walii Edward. Postanawiają potajemnie zamienić się miejscami. Przeżywają bardzo dużo niespodziewanych przygód, wiecej niżby się spodziewali. Po zamianie Edward, książe Walii, zostaje zamknięty z potworem lochu. Biedny do tej pory Canty traktowany jest jak książe, wszystko go dziwi i zaskakuje, jest bliski koronacji na króla Anglii. Książka jest bardzo ciekawa owiana nitką strachu i komizmu. [lubimyczytac.pl].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Mark Twain (1835-1910)
Tłumacz:Marceli Tarnowski (1899-1944)
Ilustracje:Paweł Kołodziejski Jolanta Krzeszowiak Anna Olek
Redakcja:Edyta Wygonik-Barzyk Wojciech Kotwica
Wydawcy:Fundacja Nowoczesna Polska (2016) Wydawnictwo Zielona Sowa (1991-2012) Express Media (2005) CIL Polska - Kolekcje (2000-2004) Grupa Wydawnicza Polskapresse (2000-2004) CIL Polska-Kolekcja (2000) Literatura (1998) Wydawnictwo 86 Press (1991) Iskry (1966) Beskidzka Oficyna Wydawnicza PWW Waza
Serie wydawnicze:Czytaj z Sową! Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa Najpiękniejsze Książki na Rodzinne Wieczory Lektura Szkolna Lektura Szkolna - Zielona Sowa kolekcja "Gazety Krakowskiej" Arcydzieła Literatury Światowej Najpiękniejsze Książki Dzieciństwa - Edytor kolekcja "Gazety Olsztyńskiej" i "Dziennika Elbląskiego" Kolekcja Expressu Bydgoskiego i Nowości. Najpiękniejsza Literatura Młodzieżowa Wolne Lektury Arcydzieła Literatury Światowej - Club Internacional del Libro Czytaj z Sową! - Zielona Sowa kolekcja "Dziennika Bałtyckiego" kolekcja "Głosu Wielkopolskiego"
ISBN:836021395X 9770208769115 83-7032-231-X 83-7220-034-3 83-7389-149-8 83-7389-154-4 83-7389-963-4 83-7399-065-8 83-87080-46-2 83-88103-73-3 83-89956-59-4 83-905459-3-4 978-83-7220-450-9 978-83-7389-441-9 978-83-7435-330-4 83-7389-063-4 83-7435-330-4 83-7389-4411-1 83-7389-963-47 978-7435-330-4 978-83-7389-4411
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna literatura stosowana powieści proza publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 69 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo