Wrześniowe dziewczynki

Autor:
Maureen Lee
Tłumacz:
Ewa Morycińska-Dzius
Wydawca:
Świat Książki (2011)
ISBN:
978-83-7799-080-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.3 (3 głosy)

Liverpool, rok 1920. Podczas burzliwej wrześniowej nocy dwie kobiety rodzą w tym samym domu dwie dziewczynki. Pozornie wszystko je dzieli - pochodzenie, pozycja społeczna. Ale bolesne doświadczenia i codzienne zmagania szybko je do siebie zbliżają. Po dziewiętnastu latach, kiedy wybucha druga wojna światowa, ich córki, Cara i Sybil, razem stacjonują na Malcie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Wrześniowe dziewczynki" to bardzo piękna i wzruszająca powieść o losach dwóch rodzin, które połączyły tragiczne wydarzenia .Jest to raczej smutna powieść, dużo tragicznych wydarzeń, ale też przesłanie, że zły los nie trwa wiecznie i trzeba mocno wierzyć i czekać na lepsze jutro.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo