Sztuka i czas

Inne tytuły:
podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych
Autor:
Barbara Osińska ...
Wydawcy:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna (1976-2014)
Wydaw. Szkolne i Pedagog. Spółka Akcyjna (2004)
Wydaw. Szk. i Pedag (1988-2004)
Wydaw. Szkolne i Pedag (1994)
Wydane w seriach:
podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych - Barbara Osińska
Autotagi:
druk
historia
książki
podręczniki
szkoły średnie
Więcej informacji...

Książka jest bardzo szczegółowym, uporządkowanym chronologicznie kursem historii sztuki, a klarowny podział na poszczególne epoki sprzyja usystematyzowaniu wiedzy. Obok wiadomości z historii sztuki zamieszczono informacje z innych dziedzin humanistyki: historii, filozofii, estetyki, a także nakreślono szereg czynników społecznych, geograficznych, gospodarczych itp., co umożliwia lepsze poznanie każdej epoki. Duży nacisk położono na sprawy warsztatu artystycznego, czyli materiały i techniki, kompozycja, konstrukcja, dekoracja. Ich poznanie ułatwia zrozumienie zagadnień formy artystycznej. Podręcznik opatrzono bogatym materiałem ilustracyjnym - 260 kolorowych reprodukcji i fotografii. Umożliwiają one poznanie i analizowanie dzieł z poszczególnych epok. Po każdym rozdziale umieszczono duży wybór ćwiczeń i zagadnień podsumowujących, a także propozycje lektur - do utrwalenia wiadomości i ich samodzielnego pogłębienia. Publikację adresujemy do wszystkich miłośników sztuk pięknych, w tym zwłaszcza do uczniów liceów ogólnokształcących, liceów plastycznych i różnego typu szkół artystycznych (lub szkół o profilu artystycznym).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych Dwudziesty wiek podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych. Część czwarta Sztuka i czas 3, XX wiek. [4] Cz.3 Cz.4 od prehitorii do współczesności Sztuka i czas, cz. 1 Sztuka i czas. Cz. 2 XX wiek Cz.1 renesans i barok podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych. Cz. 4 podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych. Cz. 2 od klasycyzmu do współczesności podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych. Cz.3 podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych. Cz. 1 od prehistorii do rokoka od prehistorii do średniowiecza Od klasycyzmu do secesji
Autorzy:Barbara Osińska Stanisław Krzysztof Stopczyk
Ilustracje:Babicki Jacek Tytus Brzozowski
Opracowanie:Iwona Ramotowska
Wydawcy:Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna (1976-2014) Wydaw. Szkolne i Pedagog. Spółka Akcyjna (2004) Wydaw. Szk. i Pedag (1988-2004) Wydaw. Szkolne i Pedag (1994)
Serie wydawnicze:podręcznik dla Liceum Sztuk Plastycznych - Barbara Osińska
ISBN:83-02-01061-8 83-02-01139-8 83-02-01141-X 83-02-02026-5 83-02-09407-2 978-83-02-09085-1 978-83-02-09300-5 978-83-02-09441-5 978-83-02-10087-1 978-83-02-10088-8 978-83-02-10089-5 978-83-02-10090-1 978832100871 83-02-09085-1 83-02-09300-5 83-02-10087-1 978-83-02-10089 978-83-02-1087-1
Autotagi:barok dokumenty elektroniczne druk historia ikonografia książki literatura literatura stosowana podręczniki publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe renesans romantyzm rysunki szkoły średnie zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 95 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo