Wytrzymałem więc jestem

Autor:
Tadeusz Sobolewicz (1925-2015)
Wyd. w latach:
1985 - 2019
ISBN:
83-216-0674-1, 83-85047-16-6
83-85047-51-4, 978-83-7704-007-2
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.0

Jeżeli ktoś chce się dowiedzieć, jakie losy spotykały polską młodzież pragnącą walczyć o niepodległą Polskę, co oznaczało aresztowanie przez gestapo i zesłanie do obozu koncentracyjnego, a potem - jak wyglądała walka o przetrwanie, powinien przeczytać "Wytrzymałem więc jestem". Tadeusz Sobolewicz sugestywnie i obrazowo opisuje swoje losy, porusza niemal wszystkie najważniejsze aspekty życia obozowego (warunki mieszkalne, praca, szpital, ruch oporu, esesmani, tortury, koledzy, przyjaźnie itp.), a także wyczerpująco tłumaczy mechanizmy rządzące funkcjonowaniem obozu. Dynamiczny język sprawia, że książkę czyta się znakomicie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Tadeusz Sobolewicz (1925-2015)
Wydawcy:Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau (2010-2019) Wydawnictwo Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau (1985-2005) Wydaw. Państ. Muzeum w Oświęcimiu (1991) Wydawnictwo Śląsk (1986-1991) Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu - Dział Wydawniczy
ISBN:83-216-0674-1 83-85047-16-6 83-85047-51-4 978-83-7704-007-2
Autotagi:autobiografie biografie druk elementy biograficzne epika książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 18 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo