Szkoła przy Cmentarzu: Obóz Drakula

Tytuł oryginalny:
Camp Dracula
Autor:
Tom B. Stone
Tłumacz:
Piotr Maksymowicz
Wydawca:
Wydawnictwo Da Capo (1996-2002)
Wydane w seriach:
Szkoła przy Cmentarzu
ISBN:
83-7157-067-8, 978-83-7157-064-3
83-71157-064-3
Autotagi:
druk
powieści
2.0

Jeep z opóźnieniem pojawił się w obozie. Z rozczarowaniem patrzył na stare, spróchniałe budynki, jednak większy niepokój ogarnął go po rozmowie z dziećmi i ich opiekunami. Miał wrażenie, że wszędzie latają nietoperze i czają się groźne wampiry. "Z dzikim wrzaskiem Jeep wybiegł przerażony z domku na sam środek Placówki Niedźwiedzi. - Ratunku! Ratunku! - krzyczał jak opętany. - Zabili Martina i Williama! Wampiry! Nadchodzą wamp... Urwał, gdy wszyscy obozowicze odwrócili się w jego kierunku i jeden za drugim poczęli się uśmiechać. Ujrzał ich straszliwe, ostro zakończone kły, czerwone, głodne krwi oczy za ciemnymi szkłami okularów. Było już za późno. Wampiry dosięgły ich wszystkich."
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo