Anioł życia z Auschwitz

Autor:
Nina Majewska-Brown
Wydawcy:
Świat Książki (2022)
Dom Wydawniczy Bellona (2020-2021)
Dressler Dublin
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
Więcej informacji...
3.0 (2 głosy)

Interesuje Cię, jak naprawdę wyglądało życie w obozie zagłady? Zastanawiasz się, co działo się z każdą grupą społeczeństwa w Auschwitz, jednak nie zadowala Cię wiedza pozyskana z Internetu? Ta pozycja jest dla Ciebie idealna! "Anioł życia z Auschwitz" opisuje jedno z najgorszych miejsc na świecie — obóz koncentracyjny w Oświęcimiu. Jego wspomnienie do dziś budzi w osobach, które go przeżyły, przykre emocje i przywołuje najgorsze obrazy. Niemieckie Auschwitz ma wiele twarzy — w tej książce jednak autorka skupiła się na losie tych najbardziej bezbronnych więźniów — dzieciach. Opisuje poruszające historie tych, których przeznaczeniem były narodziny w obozie zagłady. Wyobrażenie o przyjściu na świat w miejscu, gdzie nie było żadnej przyszłości, budziło lęk i niepokój. Jedynym ratunkiem kobiet ciężarnych były inne kobiety — anioły w postaci położnych, pielęgniarek, a nawet kobiet dzielących jedno pomieszczenie z młodymi matkami. Jedną z takich osób była Stanisława Leszczyńska — kobieta, dla której pobyt w Auschwitz był życiową misją i obowiązkiem wobec słabszych i niewinnych osób. Nazywana Mateczką, niosła wsparcie i pomoc innym, ale przede wszystkim odbierała porody więźniarek. Życie ludzkie było dla niej najważniejsze — wśród tragicznych wydarzeń, jakimi były masowe morderstwa tysięcy ludzi, ona nie pozwoliła odejść nikomu. W jej ramionach nie zmarło żadne dziecko, nie dopuściła także do bezsilności kobiet.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Nina Majewska-Brown
Wydawcy:Świat Książki (2022) Dom Wydawniczy Bellona (2020-2021) Dressler Dublin
ISBN:978-83-11-15792-7 978-83-11-15842-9 978-83-11-15865-8 978-83-828-9513-1 9788311158429 978-83-11-15792-9 978-83-11-15842-7
Autotagi:beletrystyka biografie dokumenty elektroniczne druk e-booki elementy biograficzne epika książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 14 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo