Ptasie radio

Autor:
Julian Tuwim (1894-1953) ...
Ilustracje:
Marek Szal ...
Wyd. w latach:
1977 - 2024
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Balonik, Jarzębina, Kalosze, Tęcza, Bałwanek, Szal, Malarze Ptasie radio i wiersze Lokomotywa i inne wesołe wierszyki dla dzieci Lokomotywa Pstryk! Rzepka
Autorzy:Julian Tuwim (1894-1953) Marek Szal Irena Tuwim Małgorzata Gintowt Ignacy Krasicki (1735-1801)
Ilustracje:Marek Szal Jan Marcin Szancer (1902-1973) Iwona Walaszek Magdalena Kozieł-Nowak Dorota Szal Marcin Południak Kazimierz Wasilewski Elżbieta Śmietanka-Combik Edmund Dudek Roman Kowalik Bogusław Orliński Anna Simeone Julitta Karwowska-Wnuczak Dorota Narwojsz-Szal Piotr Rychel Mateusz Bąk Aleksandra Michalska-Szwagierczak Agnieszka Kamińska Jacek Dalibor
Tłumacz:Iwona Walaszek
Opracowanie:Ewa Brzuska
Wydawcy:Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2024) Wydawnictwo Wilga (2000-2022) Wydawnictwo Olesiejuk (2008-2015) Wydawnictwo Zielona Sowa (2007-2013) Legimi (2011) Promatek (2011) Wydawnictwo Liwona (2004) Muchomor (2004) Biblioteka Telgte (2003) Oficyna Wydawnicza G P (2000-2003) Jasieńczyk (1992-1994) NASZA KSIĘGARNIA (1977-1993) Oficyna Wydaw. GMP (1990) Krajowa Agencja Wydawnicza (1983) Wydawnictwo Poznańskie (1982) Dressler Dublin Grupa Wydawnicza Foksal
Serie wydawnicze:Klasyka Polska Klasyka Wierszyka Wierszykowo Klasyka Polska ("Wilga") Bajki Tuwima Wesoły przycisk Biblioteczka Przedszkolaka - Firma Księgarska Olesiejuk Poczytaj Mi Mamo Wierszem Malowane Z Wiewiórką
ISBN:83-03-00352-6 83-10-09642-9 83-7156-600-X 83-7156-811-8 83-7220-460-8 83-7272-098-3 83-85311-19-X 83-86084-14-6 83-87368-49-0 83-915366-9-6 978-83-274-3058-8 978-83-274-9753-6 978-83-280-9440-6 978-83-6015-319-2 978-83-7156-614-1 978-83-7156-812-1 978-83-7375-800-1 978-83-7375-897-1 978-83-7588-248-3 978-83-7895-034-9 978-83-8207-719-3 978-83-8207-723-0 978-83-8207-727-8 978-83-7158-314-1
Autotagi:artykuły beletrystyka dokumenty elektroniczne dramat druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana poezja proza reprodukcje scenariusze wiersze zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 100 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo