Morderstwo w Orient Expressie

Tytuł oryginalny:
Murder on the Orient Express
Inne tytuły:
Hercule Poirot
le crime de l'Orient-express,
Autor:
Benjamin von Eckartsberg
Ilustracje:
Chaiko
Tłumacz:
Paweł Łapiński
oraz:
Agatha Christie (1890-1976)
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o. o
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
Agatha Christie - Egmont Polska
Agatha Christie. Herkules Poirot
ISBN:
978-83-281-9802-9
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki

Zima 1937 roku. Tuż po północy zaspa śnieżna zmusza Orient Express do zatrzymania się w szczerym polu. Jak na tę porę roku ten luksusowy pociąg jest zdumiewająco pełny. Jednak wczesnym rankiem okazuje się, że liczba pasażerów zmniejszyła się o jedną osobę… Zginął Amerykański bogacz, ugodzony dwanaście razy sztyletem. Kto dokonał tej makabrycznej zbrodni? Drzwi do jego przedziału były zamknięte od wewnątrz… W odciętym od świata pociągu Herkules Poirot rozpoczyna śledztwo... Komiks na podstawie bestsellerowych powieści Agathy Christie. Autorem scenariusza jest rysownik i ilustrator Benjamin von Eckartsberg, znany przede wszystkim jako scenarzysta serii „Gung Ho”. Rysunki wykonał Tsai Chaiko („Chronique des immortels”). [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4910104/agatha-christie-herkules-poirot-morderstwo-w-orient-expressie]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo