Zaczarowana zagroda

Autorzy:
Czesław Jacek Centkiewicz (1904-1996)
Alina Centkiewiczowa (1907-1993) ...
Ilustracje:
Stanisław Rozwadowski (1923-1996)
Robert Jabłoński ...
Wyd. w latach:
1963 - 2021
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
3.8 (8 głosów)

Akcja opowiadania rozgrywa się na wschodnim wybrzeżu Antarktydy, gdzie grupa polskich polarników bada życie pingwinów. Zafascynowani mało znanymi ptakami naukowcy postanawiają zapędzić pingwiny do lodowej zagrody, aby je zaobrączkować. Następnego dnia okazuje się jednak, że zagroda jest pusta. Sympatyczna lektura dla młodych czytelników.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Magda, Paweł i ty Nie płacz koziołku
Autorzy:Czesław Jacek Centkiewicz (1904-1996) Alina Centkiewiczowa (1907-1993) Alina i Czesław Centkiewicz Alina i Czesław Centkiewiczowie Krystyna Kleniewska-Kowaliszyn (1928-1995) Czesław Rozwadowski Sergej Vladimirovič Mihalkov (1913-2009)
Ilustracje:Stanisław Rozwadowski (1923-1996) Robert Jabłoński Tadeusz Gajl Alexander Misjurow Agnieszka Żelewska Stanisław Töpfer (1917-1975)
Opracowanie:Tadeusz Gajl
Opracowanie graficzne:Tadeusz Gajl
Zdjęcia:Czesław Nowicki Wojciech Stan
Fotografia:Czesław Nowicki Wojciech Stan
Lektor:Włodzimierz Nowakowski (1945-1996)
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1988-2021) Krajowa Agencja Wydawnicza (1976-2011) Znak (2004) Krajowa Agencja Wydawnicza-B (1996-2001) Zakład Nagrań i Wydawnictw ZN (1997) Oficyna Wydaw. GMP (1994-1996) Wydawnictwo GMP (1994) RSW KAW (1982) Biuro Wydawnicze Ruch (1963-1969) Ruch (1963) Krajowa Agencja Wydawnicza w Warszawie
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Moje Poczytajki klasa 2 Lektury Ucznia Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Lektury z Tęczą Lektury Ucznia/ Krajowa Agencja Wydawnicza klasa 2, szkoła podstawowa Lektura Szkona - Nasza Księgarnia Lektury Szkolne (Oficyna Wydawnicza "GMP") Lektury Ucznia. Szkoła Podstawowa kl. 2
ISBN:9788374357258 83-03-02185-0 83-03-03537-1 83-10-09685-2 83-10-09977-0 83-10-10070-1 83-10-10309-3 83-10-10466-9 83-10-10720-X 83-10-10864-8 83-85311-02-5 83-85311-82-3 83-87121-01-0 83-87121-41-X 978-83-10-11010-7 978-83-10-11411-2 978-83-10-11838-7 978-83-10-12201-8 978-83-924246-0-4 83-03-02185 83-10-10720-1 978-830924246-0-4 978-83-10-11010-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki liryka literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 143 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo