Czarna owieczka

Autor:
Jan Grabowski (1882-1950) ...
Ilustracje:
Maria Orłowska-Gabryś (1925-1988)
Aleksandra Michalska-Szwagierczak (1925-1988) ...
Wyd. w latach:
1954 - 12014
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
3.7 (3 głosy)

Bliźniaczki Zosia i Wisia poszukują opieki dla osieroconej owieczki. Z pomocą przychodzi sąsiad dziewczynek i proponuje, aby Metka wychowywała się razem ze szczeniakiem jego suczki. I od tej pory rozpoczynają się przygody małej owieczki, która zamieszkując w psiej budzie, nabrała psich nawyków! To zabawna i pouczająca opowieść dla dzieci, o tym, że każdy jest różny i każdemu należy pozwolić na bycie takim, jakim jest. Duża czcionka ułatwia najmłodszym samodzielne czytanie, a kolorowe ilustracje rozwijają wyobraźnię...[nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Jan Grabowski (1882-1950) Maria Orłowska-Gabryś (1925-1988) Aleksandra Michalska-Szwagierczak (1925-1988) Anna Wielbut-Łepkowska
Ilustracje:Maria Orłowska-Gabryś (1925-1988) Aleksandra Michalska-Szwagierczak (1925-1988) Anna Wielbut-Łepkowska Małgorzata Detner Irena Kuczborska (1907-1971) Aleksandra Michalska-Szwagierczyk Jarosław Żukowski
Tłumaczenie:Maria Orłowska-Gabryś (1925-1988) Aleksandra Michalska-Szwagierczak (1925-1988)
Wydawcy:Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1954-12014) Wydawnictwo Ibis (2022-2023) Legimi (2022) Saga Egmont (2022) IBUK Libra (2021) Miasto Książek (2021) Siedmioróg (1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1991-1993) Pojezierze (1987)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna Moje Poczytajki klasa 1 Lektury Ucznia Obowiązkowe Lektury Szkolne Lektura Lektura ("Siedmioróg") Moje Książeczki Moje Książeczki - Nasza Księgarnia klasa 1, szkoła podstawowa
ISBN:9788728396551 83-03-03382-4 83-10-07922-2 83-10-09804-9 83-10-09999-1 83-10-10148-1 83-10-10258-5 83-10-10414-6 83-10-10493-6 83-10-10705-6 83-10-10932-6 83-85959-07-6 978-83-10-10891-3 978-83-10-11395-5 978-83-10-11771-7 978-83-10-12131-8 978-83-10-12279-7 978-83-10-12987-1 978-83-67498-26-5 83-10-09999-1 978-83-10-12987-1 83-03-00382-4 83-03-03362-4 83-10-11395-5 83-10-19804-9 978-10-11395-5 978-83-10-1231-8 978-83-10-11595-5
Autotagi:bajka beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika ikonografia książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 214 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo