Faust

Tytuł oryginalny:
Faust
Inne tytuły:
część I
Autor:
Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832) ...
Tłumacz:
Feliks Konopka (1888-1982) ...
Wyd. w latach:
1926 - 2020
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...

Główny bohater, tytułowy Faust, zgłębiwszy całą dostępną człowiekowi wiedzę, odkrywa iż mądrość nie jest wystarczającym powodem do szczęścia. Postanawia więc wejść w konszacht z diabłem. W zamian za duszę doktora, przywołany Mefistofeles, przy pomocy magii, próbuje doprowadzić do sytuacji, w której Faust poczułby satysfakcję z życia - uznałby, iż dana chwila jest spełnieniem upragnionego szczęścia i wystarczającym pretekstem do istnienia człowieka. Wieloznaczny i tajemniczy dramat pełen moralno-filozoficznych podtekstów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:część I der Tragödie erster teil Faust [Cz.] 2 Faust T. 2 Faust Cz.1 cz. 1 i 2 tragedia tragedii część pierwsza część pierwsza część I i II
Autorzy:Johann Wolfgang von Goethe (1749-1832) Feliks Konopka (1888-1982) Sylwia Wójtowicz
Tłumaczenie:Feliks Konopka (1888-1982) Emil Zegadłowicz (1888-1941) Władysław Kościelski Feliks Kopka
Wstęp:Jan Zygmunt Jakubowski (1909-1975)
Opracowanie:Wojciech Rzehak Sylwia Wójtowicz
Ilustracje:Jolanta Adamus-Ludwikowska
Przedmowa:Jan Zygmunt Jakubowski (1909-1975) Adolf Sowiński (1914-1963)
Posłowie:Józef Tischner
Wydawcy:NASBI (2020) Wolne Lektury (2020) Wydawnictwo Greg (2004-2015) Wydawnictwo Siedmioróg (1997-2006) Wydawnictwo Literackie (2000-2001) Państwowy Instytut Wydawniczy (1953-1994) Philipp Reclam jun (1967) Wydaw. Państwowy Instytut Wydawniczy (1962) Instytut Wydawniczy Biblioteka Polska (1926)
Serie wydawnicze:Lektury dla Każdego Biblioteka Poezji i Prozy Lektury Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej Lektury - Państwowy Instytut Wydawniczy Klasyka - Siedmioróg Klasyka Lektura z Opracowaniem - Greg Lektura z opracowaniem Lektury - PIW Pisarze Języka Niemieckiego Universal - Bibliothek Lektury dla szkół średnich
ISBN:83-06-02234-3 83-7162-291-0 83-7162-578-2 83-7254-594-4 978-83-7327-354-2 83-06-02234-2 83-7126-578-2 83-06-022343-3
Autotagi:dokumenty elektroniczne dramat druk epika historia książki literatura literatura piękna proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 106 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo