Przewodnik dydaktyczny do nauczania historii w klasie VI szkoły podstawowej:

materiały pomocnicze dla nauczycieli

Inne tytuły:
Historia VI - przewodnik dydaktyczny
Autorzy:
Edward Bartkowski
Barbara Bleja-Sosna ...
Wydawcy:
Bea-Bleja (1997)
Wydawnictwo BEA (1993-1997)
Wydawnictwo BEA - Bartkowscy (1995)
ZDN (1993)
Autotagi:
druk
historia
książki
Więcej informacji...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Historia VI - przewodnik dydaktyczny materiały pomocnicze dla nauczycieli
Autorzy:Edward Bartkowski Barbara Bleja-Sosna Zbigniew Górski
Wydawcy:Bea-Bleja (1997) Wydawnictwo BEA (1993-1997) Wydawnictwo BEA - Bartkowscy (1995) ZDN (1993)
ISBN:83-87303-08-9 83-87333-40-9 83-901415-0-7 83-901415-5-8 83-87333-40-1
Autotagi:druk historia książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe szkoły podstawowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 41 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo