Pieśń o Rolandzie

Tytuł oryginalny:
Roman de Tristan et Iseut
Inne tytuły:
Dzieje Tristana i Izoldy
Autorzy:
Joseph Bédier (1864-1938)
François Villon (1431-1463) ...
Tłumacz:
Tadeusz Żeleński-Boy (1874-1941) ...
Wyd. w latach:
1952 - 2009
Autotagi:
druk
książki
poezja
powieści
Więcej informacji...

Epos opowiada o powrocie wojsk Karola Wielkiego z wyprawy do Hiszpanii. Niespodziewanie tylne straże wpadają w zasadzkę urządzoną przez Saracenów w pirenejskim wąwozie. Następuje krwawa bitwa i ginie wielu rycerzy Karola Wielkiego na czele z wodzem - odważnym i dumnym Rolandem. Pieśń stanowi pochwałę wierności, braterstwa i honoru. Źródło: lubimyczytac.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Dzieje Tristana i Izoldy Chanson de Roland Testament Wielki Testament
Autorzy:Joseph Bédier (1864-1938) François Villon (1431-1463) Witold Nawrocki
Tłumaczenie:Tadeusz Żeleński-Boy (1874-1941) Żeleński
Opracowanie:Joseph Bédier (1864-1938) Urszula Klatka
Przedmowa:Witold Nawrocki
Przypisy:Zygmunt Czerny (1888-1975)
Wydawcy:Wydawnictwo Zielona Sowa (2000-2009) Promocja (2001) Wydawnictwo Siedmioróg (1996-2000) Prószyński i Spółka (1998) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban (1992-1998) Towarzystwo Upowszechniania Czytelnictwa (1996) Styl (1994) Państwowy Instytut Wydawniczy (1965-1994) Książka i Wiedza (1952)
Serie wydawnicze:Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej Arcydzieła Literatury Światowej Lektura z Opracowaniem Arcydzieła Literatury Światowej - Zielona Sowa Klasyka Lektury dla Każdego Biblioteka Szkolna Biblioteka Szkolna - Państwowy Instytut Wydawniczy Bibliotheca Mundi Bibliotheca Mundi (Państwowy Instytut Wydawniczy) Klasyka - Prószyński i S-ka Klasyka powieści Lektura z Opracowaniem (Zielona Sowa) Lektura z opracowaniem i audibookiem Lektury Lektury (Państwowy Instytut Wydawniczy) Średniowiecze
ISBN:83-06-00696-8 83-06-02390-0 83-7162-141-8 83-7162-583-9 83-7180-909-3 83-7220-012-2 83-7220-551-5 83-7389-616-3 83-7389-659-7 83-85497-30-7 83-86235-15-2 83-86235-19-5 83-86962-16-X 978-83-7435-573-5 978-83-7623-314-7
Autotagi:audiobooki beletrystyka druk epika historia książki liryka literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania podręczniki poezja powieści proza publikacje dydaktyczne szkoły średnie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 43 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo