Ale Klub nie przebacza

Tytuł oryginalny:
Amigo, amigo
Autor:
Francis Clifford (1917-1975)
Tłumacz:
Irena Doleżal-Nowicka (1923-2017)
Przedmowa:
Zygmunt Lichniak (1925-2015)
Wydawca:
Instytut Wydawniczy PAX (1975-1985)
ISBN:
83-211-0572-6, 83-21-0572-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

W powieści „Ale Klub nie przebacza” jest to problem odpowiedzialności i zadośćuczynienia. Wytropiony przez angielskiego reportera w odciętej od świata górskiej osadzie zbrodniarz wojenny, administrator Oświęcimia, jest obecnie człowiekiem społecznie niezbędnym, niezastąpionym, ofiarnym, szanowanym i kochanym – pełnym poświęcenia lekarzem, ratującym życie i zdrowie nie tylko okolicznym mieszkańcom, ale również – w sytuacji szczególnie dramatycznej – temuż reporterowi. Co w takiej sytuacji dyktuje nakaz wymiaru sprawiedliwości? [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Francis Clifford (1917-1975)
Tłumacz:Irena Doleżal-Nowicka (1923-2017)
Przedmowa:Zygmunt Lichniak (1925-2015)
Redakcja:Irena Doleżal-Nowicka (1923-2017)
Wydawca:Instytut Wydawniczy PAX (1975-1985)
ISBN:83-211-0572-6 83-21-0572-6
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo