Głos sumienia

Autor:
Danielle Steel
Tłumaczenie:
Aleksandra Żak
Kamil Maksymiuk-Salamoński
Wydawca:
Między Słowami - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2020)
ISBN:
978-83-240-7122-7
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
3.0

Czym kierować się w życiu, gdy tak łatwo zboczyć z właściwej drogi? Elitarna szkoła Saint Ambrose Preparatory dla chłopców. To stąd wychodzą w świat przyszli politycy, filmowcy i ludzie sukcesu. To oni są przeznaczeni do życia pełnego przywilejów i splendoru. Ale za tą baśniową fasadą kryją się samotność, brak miłości i wielka niepewność. A jednocześnie głód życia, który niesie ze sobą młodość. Kiedy do szkoły zostaje przyjętych ponad sto uczennic, świat młodych ludzi stanie na głowie. I tylko iskra wystarczy, by wybuchł w nim prawdziwy pożar. Kto z nas uchronił się od błędów młodości? A może to właśnie dzięki nim uczymy się, jak żyć? Każdy z nas ma swój wewnętrzny głos, który prowadzi nas przez życie. W swojej najnowszej powieści Danielle Steel pokazuje, jak go usłyszeć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo