Empatia:

cechy III

Inne tytuły:
Cechy
Autor:
Dominika Gałka
Ilustracje:
Patrycja Godula
Wydawcy:
Wydawca Konrad Sobik (2020-2023)
Wydawnictwo Edukacyjne Sobik
Wydane w seriach:
Przygody Fenka
Bezpieczna książka
ISBN:
978-83-66235-51-9
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
publikacje popularnonaukowe
zbiory opowiadań

Czy odczuwacie empatię? Czym właściwie jest empatia? Najprościej można powiedzieć, że jest to „zarażanie się” emocjami. Warto pamiętać, że dzieci uczą się obserwując rodziców. Zatem to, czy nasze dziecko będzie osobą empatyczną zależy m. in. od tego, czy będziemy wykazywać zachowania empatyczne w stosunku do innych osób. Zrozumieć ten temat pozwoli wspólne czytanie nowej książeczki. Korzyści:dziecko zrozumie, czym jest empatia;dowie się, w jakich sytuacjach można odczuwać emocje wspólnie z innymi;przekona się, że współodczuwanie jest cechą pozytywną. Poza dostosowaną do wieku dzieci treścią i pięknymi, kolorowymi ilustracjami, książeczka zawiera również wiele dodatkowych materiałów.pomysły na ciekawe spędzenie czasu z dzieckiem po przeczytaniu książeczki,wypowiedzi ekspertów: lekarzy, pedagogów, psychologów, strażaków i wielu innych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo