Brzechwa dzieciom

Autor:
Jan Brzechwa (1900-1966) ...
Ilustracje:
Jan Marcin Szancer (1902-1973) ...
Wyd. w latach:
19 - 2980
Autotagi:
druk
książki
liryka
Więcej informacji...
4.8 (12 głosów)

Samochwała * Skarżypyta * Kłamczucha * Leń * Pytalski * Zapałka * Psie smutki * Grzyby * Kwoka * Jajko * Ptasie plotki * Na straganie * Pomidor * Arbuz * Rzepa i miód * Prot i Filip * Koziołeczek * Zoo * Niedźwiedź * Dzik * Lis * Wilk * Żubr * Struś * Papuga * Pantera * Słoń * Kangur * Wielbłąd * Żyrafa * Żółw * Krokodyl * Tygrys * Małpy * Zebra * Renifer * Lew * Szpak i sowa * Sroka * Żaba * Kaczki * Rozmawiała gęś z prosięciem * Mrówka * Żuk * Jak rozmawiać trzeba z psem * Entilczek-pentliczek * Hipopotam * Na wyspach Bergamutach * Sum * Kokoszka - smakoszka * Tom * Kaczka-dziwaczka * Chrząszcz * Wiosenne porządki * Przyjście lata * Tydzień * Grzebień i szczotka * Mucha * Tańcowała igła z nitką * Siedmiomilowe buty * Globus * Kłótnia rzek * Stonoga * Katar * Sójka * Atrament * Opowiedział dzięcioł sowie * Pali się! * Szelmostwa lisa Witalisa
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Zgadzam się, wspaniała książka, jedyna jaką pamiętam z przedszkola, była w twardej oprawie i z wyświechtanymi rogami. Fantastyczne ponadczasowe wiersze i cudne ilustracje J.M. Szancera. Osobiście uważam, że realne ilustracje budują obraz w oczach i wyobraźni dzieci. Na targach książki dowiedziałam się, że wydawnictwo reanimowało wysztkie wydania bajek z ilustracjami autorstwa Szancerów. Ucieszyłam się, a moja mama (obecnie babcia) jest wniebowzięta :-)
    +2 pouczająca
  • Książa mojego dzieciństwa. Wspaniale ilustrowana i co ważne zgodnie z treścią książki. Dzieci od razu wyłapują niezgodność treści i obrazu, a nowych książkach bywa różnie. Miałem to wydanie z lat 70. Rozpadlo się od używania.
    +2 pouczająca
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:na wyspach Bergamutach i inne opowiadania na wyspach Bergamutach i inne wiersze
Autorzy:Jan Brzechwa (1900-1966) Wanda Orlińska (1942-2017) Bogusław Orliński Marek Szal
Ilustracje:Jan Marcin Szancer (1902-1973) Renata Krześniak Jarosław Żukowski Wanda Orlińska (1942-2017) Bogusław Orliński Marek Szal Artur Piątek Joanna Jędraska Ireneusz Woliński Joanna Rusinek Jakub Kuźma Monika Stolarczyk Anna Stefaniak Dariusz Stolarczyk Lech Stefaniak Aleksandra Czubek Dominika Durtan Dominika Jan Marcin Artur Pająk
Opracowanie graficzne:Witold Parzydło
Wydawcy:Wydaw. Nasza Księgarnia (19-2980) Wydawnictwo Greg (2013-2015) Oficyna Wydawnicza G P (2003-2013) Wydawnictwo Siedmioróg (1995-2013) Oficyna Wydawnicza G P Gościański Prętnicki (2011) Wydawnictwo Sara (1988-2009) G P (2007) Zielona Sowa (2006) Wydawnictwo Podsiedlik-Raniowski i Spółka (1997-2003) Krajowa Agencja Wydawnicza - B (2001) Oficyna Wydawnicza GMP (1997) GMP (1993-1997) Krajowa Agencja Wydawnicza (1969-1995) Wydawnictwo Editions Spotkania (1992-1994) Instytut Wydawniczy Nasza Księgarnia (1988-1991) Świat (1983) Wydawnictwo Kama Jolanta Urban Oficyna Wydawnicza G P Henryk Gościański Karol Prętnicki
Serie wydawnicze:Lektury z Opracowaniem Kolekcja Jubileuszowa Kolorowa Klasyka Lektura Szkolna Obowiązkowe Lektury Szkolne Kanon Lektur Książki Szczęśliwego Dzieciństwa klasa 1 Zielona Biblioteka Książka dla Każdego Lektura Lektury klasy 1 Z Biblioteki Wydawnictwa "Nasza Księgarnia" Klasyka Dziecięca Lektury z Opracowaniem - Kama Klasyka Dziecięca - Nasza Księgarnia Lektura - Siedmioróg Lektury Szkolne - Sara Lektury Ucznia Lektury dla Każdego literatura dla dzieci Biblioteka "Płomyczka" Kanon Lektur (Siedmioróg) Książki Szczęśliwego Dzieciństwa (Publicat) Zielona Biblioteka - Siedmioróg klasa 1, szkoła podstawowa
ISBN:83-03-03381-6 83-10-07773-4 83-10-07910-9 83-10-09797-2 83-10-09936-3 83-10-10315-8 83-10-10420-0 83-10-10729-3 83-10-10995-4 83-7083-747-6 83-7153-190-7 83-7153-191-5 83-7162-001-2 83-7162-462-X 83-7212-676-3 83-7297-192-7 83-7297-218-4 83-7297-222-2 83-85195-39-4 83-85311-81-5 83-85311-92-0 83-86235-09-8 83-87121-34-7 83-87368-24-5 978-83-10-11344-3 978-83-10-11520-1 978-83-10-12012-0 978-83-10-12145-5 978-83-7162-845-0 978-83-7254-864-1 978-83-7272-150-1 978-83-7272-228-7 978-83-7297-121-0 978-83-7517-456-4 978-83-7517-457-1 978-83-7568-219-9 978-83-7568-229-8 978-83-7568-604-3 978-83-7568-961-7 978-83-7791-123-5 8371629451 978837569617 83-10-0773-4 83-10-07919-9 83-10-09792-2 83-7272-150-1 83-86230-09-8 83-85311-81-50 798-83-7272-150-1 978-83-7212-150-1 978-83-7297-121-8 978-83-7297-121-9
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika ikonografia książki liryka literatura literatura piękna opowiadania poezja powieści proza wiersze zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 297 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo