Krótka historia teatru polskiego

Autor:
Zbigniew Raszewski (1925-1992)
Wydawca:
Państwowy Instytut Wydawniczy (1974-1990)
ISBN:
83-06-01828-1, 83-06-011828-1
Autotagi:
druk
historia
książki
Więcej informacji...

Zwięzłe podsumowanie dotychczasowych badań popartych badaniami autora. Obejmuje wydarzenia zawarte między połową XIII wieku a schyłkiem II Rzeczpospolitej, omawia organizację życia teatralnego, ewolucję poszczególnych stylów, działalność najwybitniejszych jednostek, charakter przedstawień najświetniejszych lub najbardziej znamiennych dla każdego okresu. Ukazuje związki , jakie łączyły teatr polski z rozwojem te sztuki w całej Europie, a także z ogólnym stanem kultury polskiej różnych czasów, dotyka chwilami w tej dziedzinie procesów bardzo zawiłych, czyni to jednak w sposób przystępny i przejrzysty.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Zbigniew Raszewski (1925-1992)
Opracowanie:Anna Kulikowska
Wydawca:Państwowy Instytut Wydawniczy (1974-1990)
ISBN:83-06-01828-1 83-06-011828-1
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia ikonografia książki literatura literatura stosowana publikacje naukowe publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 26 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo