Na pokładzie Titanica:

kiedy wielki liniowiec tonął...

Tytuł oryginalny:
On board the Titanic
Autor:
Shelley Tanaka
Tłumacz:
Monika Wyrwas-Wiśniewska
Ilustracje:
Ken Marschall
Wydawcy:
Wydawnictwo Publicat (2005-2012)
Publicat - Papilon (2011)
Papilon (2005)
Wydane w seriach:
Zobacz na Własne Oczy
ISBN:
978-83-245-7147-5, 978-83-243-7147-5
Autotagi:
druk
książki
5.0

Książka skierowana jest do młodych czytelników i stanowi połączenie paradokumentu - informacje faktograficzne mieszają się tu z ujęciem fabularyzowanym, przedstawiającym wycinek z życia prawdziwej osoby i ułatwiającym przez to przyswojenie dużej ilości wiadomości. Niniejszy tomik poświęcony jest katastrofie statku "Titanic" w kwietniu 1912 roku. Opisuje jego wygląd, wyposażenie oraz dane techniczne liniowca, które oglądamy wraz ze zwiedzającym go Jackiem Thayerem, jednym z uratowanych rozbitków. Czytelnik znajdzie tu archiwalne zdjęcia, rysunki i wykresy. Polecam treść przedstawiona w prosty sposób i w atrakcyjnej formule.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo