Słucham i wymawiam: Głoski t, d:

dla maluchów i starszaków

Inne tytuły:
Słucham i wymawiam Z. 2,
Autor:
Bożena Senkowska
Ilustracje:
Kinga Kulawiecka
Wydawca:
Wydawnictwo Edukacyjne (2018-2022)
Wydane w seriach:
Seria Logopedyczna
Sylaby, Słowa, Wyrazy
ISBN:
978-83-65669-37-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Ćwiczenia te: - rozwijają uwagę i pamięć słuchową, - doskonalą artykulację, - poszerzają słownictwo, - uczą dostrzegania rytmu i rymu, - usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne, - rozwijają procesy myślenia. Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące). Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową strukturę słowa, jednak jeszcze w jej bardzo ogólnym rozumieniu. Bożena Senkowska, neurologopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajmuje się dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, występującym również na tle innych zaburzeń rozwoju. W swojej pracy skupia się nie tylko na rozwijaniu mowy i korygowaniu wad artykulacji, lecz także na rozwijaniu i doskonaleniu procesów myślenia oraz funkcji percepcyjno-motorycznych. Dba również o to, aby terapia była dla dziecka atrakcyjna, ciekawa i nie stała się przykrym obowiązkiem. Jest autorką serii logopedycznej „Sylaby, słowa, wyrazy” oraz serii dla dzieci w wieku przedszkolnym „Myślę i mówię”.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo