Amelka

Autor:
Katarzyna Majgier
Ilustracje:
Wojciech Stachyra
Wydawcy:
Wydawnictwo Akapit Press (2014)
Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o. o (2005-2008)
Wydane w seriach:
Magnes
Ula i urwisy
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0

Amelka ma dziesięć lat, pięcioro młodszego rodzeństwa, trzech zwariowanych kolegów i wielką fantazję. To ostatnie - jak sądzi - zawdzięcza temu, że ma dużo czasu na myślenie i marzenie. W wolnych chwilach dziewczynka pisze wiersze i powieści. Usiłuje też zaangażować kolegów i rodzeństwo w zorganizowanie teatrzyku. Pewnego dnia, zdmuchując świeczki na urodzinowym torcie, wypowiada życzenie - chce zostać gwiazdą filmową. Wkrótce w jej rodzinnej wsi pojawia się ekipa filmowa, która zamierza tam kręcić film kostiumowy...
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Katarzyna Majgier
Ilustracje:Wojciech Stachyra
Wydawcy:Wydawnictwo Akapit Press (2014) Wydawnictwo Egmont Polska Sp. z o. o (2005-2008)
Serie wydawnicze:Magnes Ula i urwisy
ISBN:83-237-2115-7 83-237-2199-8 978-83-237-2194-9 978-83-64379-37-6 8323721497 978-83-64379-6
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 19 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo