Opowiedz o...:

terapia zaburzeń mowy u dzieci z afazją, dysfazją dziecięcą lub opóźnionym rozwojem mowy

Autor:
Anna Tońska-Szyfelbein
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Harmonia (2007-2021)
ISBN:
978-83-7134-241-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki

Wydawać się może, że nauka mowy jest czymś zupełnie naturalnym, jednak są dzieci, które z różnych przyczyn nie tylko nie mówią poprawnie, ale często nie mówią wcale. Osoby z afazją, dysfazją lub opóźnionym rozwojem mowy nie są łatwymi pacjentami, szczególnie dzieci. Nie ma jednej metody pracy z nimi, na rynku zaś niewiele jest pozycji poświęconych tarapii zaburzeń mowy.Anna Tońska-Szyfelbein od wielu lat pracuje z dziećmi, także z dziećmi z afazją i dysfazją. Przez ten czas opracowała serię ćwiczeń, które pozwalają dziecku wypowiadać na początku pojedyncze wyrazy, potem zaś zwroty, by w końcu doprowadzić do opowiadania dłuższej wypowiedzi, w której dziecko mówi poprawnie fonetycznie i gramatycznie.Bohaterami książki Opowiedz o... są dwie rodziny: Duchnowskich i Duszków. Przedstawione są one na ilustracjach obrazujących różne, codzienne sytuacje, z którymi dziecko na pewno już się zetknęło. Różnorodne ćwiczenia mają na celu zachęcenie ucznia do nazywania, a następnie do budowania całych zdań i wreszcie dłuższych tekstów.Ćwiczenia proponowane przez Annę Tońską-Szyfelbein ćwiczą nie tylko umiejętnośći mowy. Dziecko zanim zacznie odpowiadać na polecenia terapeuty, powinno dokładnie obejrzeć obrazek, dzięki czemu poprawia się jego spostrzegawczość i umiejętność obserwacji. W trakcie odpowiedzi powinno też wykonać ćwiczenie manualne, np. kolorowanie, łączenie, wycinanie. Ćwiczona jest więc nie tylko zdolność mówienia, ale też obserwacji, umiejętności manualne oraz umiejętność szukania analogii między życiem dziecka a życiem fikcyjnych bohaterów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo