Stanisław Hübner

Autor:
Stanisław Hübner
Wydawca:
Drukarnia WL (2012)
ISBN:
978-83-933461-7-2
Autotagi:
druk
Źródło opisu: Biblioteka Biecz - Katalog księgozbioru

Stanisław Hübner, senior artystycznego rodu Hübnerów, który urodził się i wychował w Libuszy. Album i samego Artystę przedstawimy słowami polskiej powieściopisarki Małgorzaty Kalicińskiej - "Ja się pieruńsko zakochałam. To takie piękne zakochania - w miejscu, w ludziach, w zjawiskach... Tym razem wróciłam zakochana z Libuszy. Tam, spotkałam na krótko, na mały błysk pana Stanisława Hübnera - artystę .... w wielu dziedzinach. Dał mi bajecznie piękny album - książkę o swoim rodzie i o sobie. Co za lektura! Dzięki starannej i pięknej edycji to jest jedna z najpiękniejszych książek jakie trzymałam w dłoniach. BAJKA... Czytałam i czytam nadal zachwycona prostotą słów (bez zbędnych "fintufluszków" słowno - myślowych), kapitalną pamięcią która zachowała szczegóły i drobiazgi, zdjęciami - mnóstwem zdjęć! I tym, kim autor mi się objawia - humanista, wędrowiec, malarz, znawca motocykli etc., etc., czyli Człowiek Renesansu".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Album przedstawiający życie oraz twórczość cenionego gorlickiego artysty. Stanisław Hübner znany jest jako fotografik i akwarelista. Jego prace były wystawiane zarówno w kraju jak i za granicą. Jest osobą zasłużoną dla kultury i sztuki naszego regionu. Pasjonuje go przyroda Beskidu Niskiego oraz dawna architektura drewniana (zwłaszcza cerkiewna), co jest widoczne w jego pracach. Album zawiera ciekawe historie i opowieści z życia artysty od najmłodszych lat, udokumentowane licznymi fotografiami oraz wybrane zdjęcia artystyczne i akwarele przedstawiające piękno gorlickiej ziemi.
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo