Paskudne początki

Inne tytuły:
Koszmarny Karolek i jego wielki dzień
Koszmarny Karolek i lekcje tańca
Autor:
Francesca Simon
Ilustracje:
Tony Ross
Tłumacz:
Maria Makuch
Wydawcy:
Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2022)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019)
Wydane w seriach:
Znak Emotikon
KOSZMARNY KAROLEK
ISBN:
978-83-240-5174-8, 978-83-240-7702-1
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Cześć! Jestem Karolek i wszyscy mówią, że jestem KO-SZMAR-NY. Nie cierpię brukselki, dobrych manier i odrabiania lekcji. W kółko słyszę: „Bądź grzeczny, Karolku!”, „Zachowuj się, Karolku!”, „Czemu nie możesz być doskonały jak twój brat Damianek, Karolku?”. Oszaleć można! Ale już wiem, co zrobić, żeby mieć święty spokój. Drżyjcie, larwy – nadchodzi Karolek! „Koszmarny Karolek. Paskudne początki” to pierwszy tom kultowego cyklu, który budzi w dzieciach na całym świecie pasję czytania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Koszmarny Karolek i jego wielki dzień Koszmarny Karolek i lekcje tańca Koszmarny Karolek i wakacje Koszmarny Karolek i wredna Wandzia
Autor:Francesca Simon
Ilustracje:Tony Ross
Tłumacz:Maria Makuch
Wydawcy:Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2022) Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019)
Serie wydawnicze:Znak Emotikon KOSZMARNY KAROLEK
ISBN:978-83-240-5174-8 978-83-240-7702-1
Autotagi:beletrystyka druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo