Kaczka-dziwaczka i inne wiersze

Autor:
Jan Brzechwa (1900-1966)
Ilustracje:
Renata Krześniak ...
Wydawcy:
Wydawnictwo AKSJOMAT (2011)
Wydawnictwo Książkowe IBiS Aleksander Nawrocki (2010)
Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2008)
Wydaw. Sara (2002-2008)
Wydane w seriach:
Lektury Szkolne - Sara
Lektury szkolne
Autotagi:
druk
literatura
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetny zestaw wierszy Jana Brzechwy dla najmlodszych,nie tylko Kaczka Dziwaczka jak mogłoby sie wydawać po okładce. Większość tych najbardziej znanych i lubianych.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Jan Brzechwa (1900-1966)
Ilustracje:Renata Krześniak Magdalena Kozieł-Nowak Marcin Piwowarski Kazimierz Wasilewski Anna Stefaniak Lech Stefaniak
Wydawcy:Wydawnictwo AKSJOMAT (2011) Wydawnictwo Książkowe IBiS Aleksander Nawrocki (2010) Księgarnia Wydawnictwo Skrzat Stanisław Porębski (2008) Wydaw. Sara (2002-2008)
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne - Sara Lektury szkolne
ISBN:83-7297-282-6 83-7297-283-4 978-83-62202-37-9 978-83-7437-300-5 978-83-7713-053-7
Autotagi:beletrystyka druk książki liryka literatura literatura piękna
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo