Terapia ręki od A do Z:

ścieżki grafomotoryczne

Autorzy:
Jacek Szmalec
Dariusz Wyszyński
Wydawcy:
Wydawnictwo Harmonia - Grupa Wydawnicza Harmonia (2019-2022)
Harmonia Universalis
ISBN:
978-83-8080-203-2, 978-83-8309-076-4
978-83-83-09-090-0
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Ścieżki grafomotoryczne to trzecia część zestawu Terapia ręki. Składa się z 28 kart z ćwiczeniami. Stanowi kontynuację atrakcyjnej i przyjemnej zabawy z pisaniem. Ćwiczenia doskonalą rotację w przedramieniu, kształtują wyizolowane ruchy palców oraz prawidłowy chwyt pisarski. Maluch podczas pokonywania ścieżki grafomotorycznej usprawnia ruchy precyzyjne. Zadaniem dziecka jest za pomocą trzymanej w ręku kredki, ołówka lub mazaka "pokonanie" wyznaczonej drogi i zaznaczenie jej od strony lewej do prawej albo zamalowanie całej ścieżki, zaczynając kolorowanie również od lewej strony. Zabawa ma na celu nauczenie dziecka kolejności ruchów podczas pisania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo