Prawo autorskie dla projektantów

Autorzy:
Weronika Bednarska
Maryla Bywalec
Anna Golan
Żaneta Lerche-Górecka ...
Wydawca:
Wydawnictwo Od. Nowa (2019-2020)
ISBN:
978-83-66265-69-1, 978-83-66572-73-7
978-83-66572-74-4
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje fachowe
Więcej informacji...
4.0

Prawo dla projektantów – co zyskasz dzięki lekturze: • poznasz podstawowe definicje i akty prawne regulujące kwestie prawa autorskiego, ochrony własności intelektualnej i wizerunku, • poznasz realne problemy i wątpliwości natury prawnej stojące przed projektantami w toku pracy, a także sposoby ich rozwiązania, • otrzymasz gotowe wzory umów i wezwań, które wykorzystasz we własnej praktyce zawodowej, • dowiesz się, w jakich sytuacjach warto skorzystać z profesjonalnej pomocy prawnej. Wybierz tę książkę, jeśli: • jesteś przedstawicielem branży artystycznej lub kreatywnej, projektantem, grafikiem komputerowym, fotografem, • jesteś studentem prawa, aplikantem, planujesz specjalizację w dziedzinie prawa autorskiego, • chcesz dowiedzieć się, jak korzystać z utworów na zasadzie dozwolonego użytku i jak legalnie cytować utwory, • Twój utwór został wykorzystany z naruszeniem praw autorskich. Prawo autorskie kompendium wiedzy od praktyków dla praktyków. Aby czerpać maksimum zysku z pracy twórczej i ustrzec się problemów związanych z naruszeniem własności intelektualnej, warto zapoznać się z przepisami prawa autorskiego. Pigułka wydawnictwa Od.Nowa prezentuje je rzetelnie, a jednocześnie jasno i przystępnie. Dzięki przejrzystej oprawie graficznej i swobodnemu językowi bez trudu przyswoisz sobie treść przepisów nawet bez wykształcenia prawniczego, a co nie mniej ważne – książkę po prostu dobrze się czyta! Ochrona własności intelektualnej w teorii i praktyce. Z poradnika dowiesz się, jaką wagę prawną ma twoja twórczość, jak egzekwować swoje prawa w przypadku nieuprawnionego wykorzystania utworów czy rozpowszechniania wizerunku. Poznasz możliwości legalnego korzystania z udostępnianych zasobów i dowiesz się, gdzie przebiega granica między plagiatem a inspiracją. Każde zagadnienie zilustrowane jest przykładami realnych utworów prac plastycznych, plakatów, logotypów dzięki którym łatwo zrozumiesz mechanizmy praktycznego działania prawa autorskiego. Materiały do praktycznego wykorzystania. Nad publikacją pracowali zarówno prawnicy, jak i aktywni na rynku projektanci; z tego względu jej treść ściśle odpowiada realiom krajowej branży kreatywnej. Pytania i odpowiedzi zawarte w części praktycznej odnoszą się do realnych doświadczeń zawodowych być może rozpoznasz niektóre z nich we własnej praktyce? Zawartość Prawa dla projektantów uzupełnia zbiór wzorów najczęściej stosowanych umów i wezwań w wersji do samodzielnej edycji. W jednej książce znajdziesz więc wszystko, czego potrzebujesz, by zabezpieczyć się przed naruszeniami własności intelektualnej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Publikacja o prawie autorskim dla projektantów składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy ochrony własności intelektualnej. W niej autorzy w sposób przystępny i jasny omawiają poszczególne aspekty prawne związane z ochroną praw autorskich, posiłkując się konkretnymi przykładami z życia. Prezentują w niej także grafiki, żeby odbiorca łatwiej mógł zrozumieć i dostrzec w czym tkwi problem, jeśli chodzi o łamanie i kradzież świadomą czy też nieświadomą praw twórców. Większość uarg­umen­towa­nych­ wypowiedzi została dodatkowo „przy­piec­zęto­wana­” konkretnymi artykułami z ustawy. Prawa autorskie i ich ochrona to temat rzeka. W większości na żadne z zadawanych ogólnikowych pytań, które ich dotyczą nie można udzielić jednoznacznej, prostej odpowiedzi. Każdy związany z nim problem należy rozpatrywać indywidualnie, bo przeważnie towarzyszą mu jeszcze dodatkowe konteksty. Wiem, o czym piszę, bo nieczęsto sama miałam z tym tematem zagwozdkę. W części drugiej poradnika znajdują się odpowiedzi prawne na pytania poszczególnych twórców. Świetna część, bo pokazuje jak różnorodny, a zarazem jak bardzo złożony jest problem dotyczący ochrony praw autorskich. W części ostatniej zamieszczono całe mnóstwo wzorów umów i innych materiałów, którymi można się co nieco spróbować posiłkować w nagłych sytuacjach kryzysowych, związanych nie tylko z niep­rzes­trze­gani­em prawa w wyżej omawianym zakresie, ale także w kwestii zawierania umów licencyjnych, czy chociażby przenoszenia majątkowych praw autorskich do utworu. Publikacja ta jest z pewnością godna uwagi. Niejednokrotnie może przydać się życiu zawodowym twórcy grafik. Polecam zainteresowanym tematem.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Weronika Bednarska Maryla Bywalec Anna Golan Żaneta Lerche-Górecka Agata Korzeńska
Wydawca:Wydawnictwo Od. Nowa (2019-2020)
ISBN:978-83-66265-69-1 978-83-66572-73-7 978-83-66572-74-4
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki publikacje fachowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo