Mara

Autorzy:
Małgorzata Fugiel-Kuźmińska
Michał Kuźmiński
Wydawcy:
Wydawnictwo Dolnośląskie (2019-2025)
Publicat
Wydane w seriach:
Ślady Zbrodni
Cykl etnokryminałów
Etnokryminały
ISBN:
978-83-271-5953-3, 978-83-271-6933-4
978-83-271-6937-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

"Mara" to czwarty tom cyklu kryminalnego z antropolożką kultury Anną Serafin oraz dziennikarzem śledczym Sebastianem Strzygoniem. Cała akcja rozgrywa się w Dąbrowie Tarnowskiej, która leży na terenie Małopolski. Połowę mieszkańców tej miejscowości jeszcze przed wojną stanowili Żydzi. Co więcej, jest to rodzinne miasto samego Sebastiana. To właśnie tam zjawia się mężczyzna, gdy przyjeżdża do rodzinnego domu. Ma za zadanie pilnować remontu, gdy jego siostra będzie znajdować się daleko, i jednocześnie wreszcie odetchnąć. Robotnicy zgłaszają mu któregoś dnia niecodzienne odkrycie. Oto w sadzie dziadków zostaje odnaleziony ludzki szkielet. Nie ma pewności, kim był jego właściciel oraz jak długo szczątki spoczywały pod ziemią. Niewykluczone, że to kości ofiary Zagłady. Tak przynajmniej podejrzewa Ania Serafin, którą o zdanie pyta właśnie Sebastian. Jednocześnie śmiertelny wypadek miał Władysław Wężyk. Szybko wyjaśnia się, że wypadek był zaplanowanym morderstwem, ponieważ mężczyzna został tak naprawdę pobity na śmierć. Co więcej, na grobie mężczyzny, a także na murach miejscowej synagogi, ktoś wypisuje antysemickie napisy. Co łączy obie sprawy i jak poważne okażą się ich konsekwencje?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo