Szym Pansik ma zły humor

Tytuł oryginalny:
Grumpy Monkey
Autor:
Suzanne Lang
Ilustracje:
Max Lang
Tłumacz:
Maria Szarf
Wydawcy:
Publicat (2018-2023)
Papilon (2019-2021)
Papilon - Publicat (2018-2019)
ISBN:
978-83-271-0440-3, 978-83-271-0603-2
978-83-271-0693-3
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.7 (3 głosy)

Zabawny picture book, bestseller „New York Timesa”, o umiejętności radzenia sobie z nie zawsze łatwymi emocjami… i o tym, jak czasami te emocje mogą nas zaskoczyć. SZYM PANSIK ma bardzo zły dzień... I to zupełnie bez powodu. Jego przyjaciele nie potrafią tego zrozumieć – jak można być w okropnym nastroju w TAK piękny dzień? Próbują go pocieszyć, namówić do uśmiechu i robienia rzeczy, które IM poprawiają humor i sprawiają przyjemność. Ale SZYM PANSIKA zupełnie nie przekonują porady przyjaciół, co więcej – SZYM PANSIK jest coraz bardziej zły i markotny. Czyżby tylko on miał zły humor? Czy nikt z jego przyjaciół nigdy nie jest naburmuszony? Suzanne i Max Lang w lekki, zabawny sposób opisują niełatwy, ale ważny temat – temat "pochmurnych" dni. Historia doskonale ilustruje to, że dzieci nie zawsze muszą się uśmiechać, że mają prawo do wyrażania emocji, nawet jeśli nie są one pozytywne (choć na pewno powinny uważać, aby nie krzywdzić nimi innych).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetna książka, moje dzieci ją uwielbiają, więc często wypożyczamy. Dużo zwierzątek, wartka akcja - nie ma nudy.
  • Jedna z naszych najulubieńszych książek - zabawna i mądra jednocześnie. Bardzo polecamy!
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo