Fakt, nie mit:

obalamy naukowe mity

Autorzy:
Aleksandra Stanisławska
Piotr Stanisławski
Lektor:
Maciej Jabłoński
Wyd. w latach:
2019 - 2020
ISBN:
978-83-272-6740-5, 978-83-280-7001-1
Autotagi:
audiobooki
CD
druk
książki
MP3
publikacje popularnonaukowe
Więcej informacji...
3.0 (4 głosy)

Autorzy jednego z najpopularniejszych fanpejdży naukowych (Crazy Nauka) - Piotr i Ola Stanisławscy - w lekki i pełen humoru sposób rozbierają na części pierwsze najpopularniejsze mity związane z nauką. Sprawdzają, jakie błędy się w nich kryją i dlaczego tak wielu ludzi, wbrew twardym danym, wciąż w nie wierzy. Wyposażają czytelnika w zestaw narzędzi, dzięki którym można dostrzec słabe punkty pseudonaukowych bzdur i rozbroić je niczym bombę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pseudonaukowy bełkot. Prowadzenie bloga nie upoważnia jednak do napisania książki, a szkoda, bo mogła być to dość ciekawa pozycja na półce czytelniczej.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Obalamy naukowe mity [Książka mówione]
Autorzy:Aleksandra Stanisławska Piotr Stanisławski
Lektor:Maciej Jabłoński
Wydawcy:Biblioteka Akustyczna - Virtualo (2020) Storybox.pl (2020) Grupa Wydawnicza Foksal (2019) Wydawnictwo W. A. B (2019) Heraclon International
ISBN:978-83-272-6740-5 978-83-280-7001-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk książki literatura literatura stosowana mikrofilmy mikroformy MP3 nagrania publikacje dydaktyczne publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo