Dziadek na huśtawce

Autor:
Renata Piątkowska
Ilustracje:
Artur Nowicki
Wyd. w latach:
2008 - 2022
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
Więcej informacji...
5.0

Czy prawdziwy bohater musi być wielki, odważny i niezwykle silny? Czy musi biegać w stroju Batmana z dwoma mieczami za pasem? Nie! Bohaterem może zostać mały Adaś w piżamce w krokodylki i Franek, który wie jak oswoić wróble i wyczarować lizaki, albo Wojtuś, stawiający czoła nocnym straszydłom przy pomocy zwykłych, pomarszczonych rodzynek. Sympatycznym bohaterom opowiadań Renaty Piątkowskiej zdarza się zgubić w wielkim mieście i bywa, że nie mogą się zdecydować, jak chcieliby mieć na imię. Ale najważniejsze, że udaje im się rozgryść wszystkie twarde orzechy i wybrnąć nawet z najgorszych tarapatów. Nie wierzycie? No to przeczytajcie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Renata Piątkowska
Ilustracje:Artur Nowicki
Wydawcy:Wydawnictwo Bis (2008-2022) ebookpoint BIBLIO (2021) Legimi (2009) Wydaw. Bis (2009) Wydawnictwo Debit
ISBN:978-83-7167-809-7 978-83-7551-105-5 978-83-7551-150-5 978-83-7551-342-4 978-83-7551-728-6 978-83-7551-150-5 83-7551-150-5 978-83-7551-151-5 978-83-7551-150-55
Autotagi:audiobooki dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania proza rodzina zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo