Abecadło Pierdziołki:

powtarzanki i śpiewanki

Autor:
Tadeusz Zysk
Wybór:
Jan Grzegorczyk
Andrzej Zysk
Ilustracje:
Katarzyna Cerazy
Wydawca:
Zysk i Spółka Wydawnictwo (2019)
Wydane w seriach:
Pan Pierdziołka
ISBN:
978-83-8116-729-1
Autotagi:
druk
książki
poezja

Kochani, tu Wasz wujcio Pierdziołka! Odłóżcie komórki do obórki, to opowiem Wam... Pamiętacie, jak spadłem ze stołka i kazałem sobie zrobić trumnę? Tym razem spadło na mnie abecadło z szafy. Coś jednak pozbierałem, wygrzebałem i daję Wam, choć może bez ładu i składu. Gdzie ja nie byłem i czego nie robiłem. A byłem nawet na wojnie! Potem dostałem super zadania. Musiałem siedzieć na widecie... Co to znaczy? Dowiecie się z książki. Jako dziecko lubiłem czytać rzeczy zakazane, ale rodzice kręcili nosem. Chciałem dla Was napisać podręcznik małego pyskacza, co potrafi w każdej sytuacji odpowiedzieć.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo