25 Dywizja Piechoty Ziemi Kaliskiej patronem Szkoły Podstawowej nr 9 w Kaliszu

Autorzy:
Marzenna Bonczysta
Małgorzata Michałek
Daniel Szumski
Wydawca:
Edytor - Sławomir Woźniak (2019)
ISBN:
978-83-63808-56-3
Autotagi:
druk
historia
ikonografia
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Asnyka w Kaliszu - Katalog księgozbioru
3.0

Przekazywanie treści patriotycznych jest obowiązkiem każdego nauczyciela. (...) Dlatego w 2018 roku, w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległosci, zdecydowaliśmy się wydać niniejsze opracowanie, które ma przybliżyć naszym wychowankom sylwetkę patrona szkoły - 25 Dywizję Piechoty Ziemi Kaliskiej. Celem publikacji nie jest przedstawienie historii dywizji. (...) Założeniem naszym jest w sposób zwarty, przystępny i ciekawy zapoznać uczniów i społeczność lokalną z krótką historią patrona, ukazać jego rolę w walkach o niepodległość, ale również wykazać zwiazek z naszą szkołą. [fragment Wstępu]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo