Targowisko próżności

Tytuł oryginalny:
Vanity fair
Inne tytuły:
powieść bez bohatera
Autor:
William Makepeace Thackeray (1811-1863)
Tłumaczenie:
Bronisław Dobrowolski
Brunon Dobrowolski (1832-1883)
Wydawcy:
Hachette Livre Polska (2006)
Wydawnictwo Zielona Sowa (2005)
Państ. Instytut Wydawniczy (1973)
Wydawnictwo Książka i Wiedza (1950-1973)
Wydane w seriach:
Arcydzieła Literatury Światowej
Arcydzieła Literatury Światowej - Zielona Sowa
- Hachette
ISBN:
83-7448-086-6, 978-83-7389-982-7
Autotagi:
druk
powieści
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:powieść bez bohatera Targowisko próżności. T.2 powieść bez bohatera. T. 2
Autor:William Makepeace Thackeray (1811-1863)
Tłumaczenie:Bronisław Dobrowolski Brunon Dobrowolski (1832-1883)
Wydawcy:Hachette Livre Polska (2006) Wydawnictwo Zielona Sowa (2005) Państ. Instytut Wydawniczy (1973) Wydawnictwo Książka i Wiedza (1950-1973)
Serie wydawnicze:Arcydzieła Literatury Światowej Arcydzieła Literatury Światowej - Zielona Sowa - Hachette
ISBN:83-7448-086-6 978-83-7389-982-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo