Instytut

Autorzy:
Stephen King
Serena Wieder
Tłumacz:
Rafał Lisowski
Wydawca:
Wydawnictwo Albatros (2019-2020)
ISBN:
978-83-8125-731-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
powieści
3.0 (2 głosy)

Instytut jest miejscem, gdzie sprowadzane są dzieci obdarzone nadnaturalnymi mocami. Agenci instytutu przeczesują miasta w poszukiwaniu nieletnich, którzy mogą okazać się interesujący dla władz placówki. Co dzieje się za jej murami? Dowiesz się, że przeprowadzane są tam tajemnicze eksperymenty. Luke Ellis jest jednym z tych, którzy w nocy zostali zabrani do ośrodka. Budzi się w pokoju, który jest bliźniaczo podobny do jego własnego, ale nie ma w nim okien. Wkrótce wraz z nim odkryjesz, że w instytucie jest znacznie więcej dzieci. Ich nadnaturalne cechy są tu rozwijane pod okiem trenerów, którzy zrobią wszystko, aby wyszkolić dzieci na nieznających słabości młodych ludzi. Jednak część podopiecznych znika w niewyjaśnionych okolicznościach w drugiej części placówki. Co się z nimi dzieje? [...] Luke podejmuje się karkołomnej misji. Chce zobaczyć, do jakich eksperymentów dochodzi w instytucie. Pragnie uciec stamtąd i jak najszybciej wezwać pomoc. Czas nagli, a dzieci przebywające w placówce są pilnie strzeżone. Czy Luke okaże się na tyle sprytny, by uratować swoich współtowarzyszy niedoli?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo