Królewski szpieg

Autor:
Sylwia Zientek
Wydawcy:
Grupa Wydawnicza Foksal (2019)
Wydawnictwo W. A. B (2019)
Wydawnictwo W. A. B. - Grupa Wydawnicza Foksal (2019)
Wydane w seriach:
Hotel Varsovie
ISBN:
978-83-280-4861-4, 978-83-280-5748-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
książki
powieści
proza

Lata 60. XVIII wieku. Rzeczpospolita Obojga Narodów coraz bardziej chyli się ku upadkowi, zaś domniemani potomkowie Sarmatów zajmują się jedynie bijatykami, pijaństwem i obżarstwem. W międzyczasie na tron wstępuje król Stanisław August Poniatowski, na zlecenie którego władzę w hotelu Varsovie przejmuje siatka szpiegów i szantażystów, zarządzana przez Antoninę Żmijewską. Wynajęci chłopcy i dziewczęta podsłuchują gości i namawiają ich do określonych przez władcę-marionetkę działań. Koniec I wojny światowej. Polska po 123 latach odzyskuje upragnioną niepodległość i ponownie pojawia się na mapie Europy, a Polki zacięcie walczą o przyznanie im praw wyborczych. W Warszawie panują szalone lata 20. Wszyscy tryskają optymizmem, rośnie popularność kina niemego i kabaretów, a w hotelu na Długiej pojawia się klub jazzowy. Jednak dobra passa Varsovie nie trwa zbyt długo. Sławna kabaretowa osobistość popełnia tam samobójstwo. I to w czasach rozwoju prasy brukowej. Wiek XXI. Lokatorzy walczą o odzyskanie praw do nieruchomości na warszawskiej Pradze. Hotel Varsovie. Królewski szpieg to trzecia część cyklu autorstwa Sylwii Zientek, która zgrabnie i z niezwykłą dbałością o szczegóły odtwarza Warszawę sprzed wieków.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo