Instytut

Tytuł oryginalny:
Institute
Autor:
Stephen King ...
Tłumacz:
Rafał Lisowski
Lektor:
Maciej Kowalik ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Albatros (2019-2025)
Virtualo - Biblioteka Akustyczna (2019-2025)
Legimi (2019)
Wydane w seriach:
Audiobook
Audiobook - Biblioteka Akustyczna
Autotagi:
audiobooki
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.2 (22 głosy)

Nietypowa placówka. Instytut jest miejscem, gdzie sprowadzane są dzieci obdarzone nadnaturalnymi mocami. Agenci instytutu przeczesują miasta w poszukiwaniu nieletnich, którzy mogą okazać się interesujący dla władz placówki. Co dzieje się za jej murami? Dowiesz się, że przeprowadzane są tam tajemnicze eksperymenty. Luke Ellis jest jednym z tych, którzy w nocy zostali zabrani do ośrodka. Budzi się w pokoju, który jest bliźniaczo podobny do jego własnego, ale nie ma w nim okien. Wkrótce wraz z nim odkryjesz, że w instytucie jest znacznie więcej dzieci. Ich nadnaturalne cechy są tu rozwijane pod okiem trenerów, którzy zrobią wszystko, aby wyszkolić dzieci na nieznających słabości młodych ludzi. Jednak część podopiecznych znika w niewyjaśnionych okolicznościach w drugiej części placówki. Co się z nimi dzieje? Horror w najlepszym wydaniu. Luke podejmuje się karkołomnej misji. Chce zobaczyć, do jakich eksperymentów dochodzi w instytucie. Pragnie uciec stamtąd i jak najszybciej wezwać pomoc. Czas nagli, a dzieci przebywające w placówce są pilnie strzeżone. Czy Luke okaże się na tyle sprytny, by uratować swoich współtowarzyszy niedoli? Książka "Instytut" Stephena Kinga jest znakomitym horrorem, który zwala z nóg fabułą. Pisarz przemycił do powieści elementy literatury grozy, ale i krytykę systemu amerykańskiej demokracji. Bez reszty wciągnie Cię opowieść, w której nocne koszmary dzieci stają się ich okrutną rzeczywistością [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Od samego początku do samego końca, wciąga! • Jedna z lepszych pozycji tegoż autora, przy czym warto tu podkreślić, że z horroru to tu nie ma nic. Jeśli z jakiegoś powodu ktoś uważa, że Stephen King pisze horrory, to niech wie, że ta książka nią nie jest. • Porywająca historia z dobrym zakończeniem.
  • Najnowsza książka Kinga Instytut opowiada historię dwun­asto­letn­iego­ geniusza Luke'a Ellisa i jego przyjaciół, dzieci obdarzonych telekinezą lub telepatią, co jest przyczyną ich porwania i umieszczenia w eksp­erym­enta­lnej­ placówce. Przetrzymywane dzieci poddawane są testom, badaniom, zabiegom, by głównie zwiększyć ich moce. Instytut to szpital i wojsko w jednym, dzieci traktowane jak obiekty badawcze i rekruci, których nagradza się żetonami, natomiast karze spoliczkowaniem a nawet użyciem paralizatora. Pracownicy placówki to pozbawieni skrupułów dawni wojskowi, myślą że dzięki temu, co robią utrzymana jest równowaga świata. Uwięzione dzieci zawiązują przyjaźnie, natomiast Luke wie, że jeśli nie ucieknie to trafi do Tylnej Połowy a stamtąd jeszcze nikt nie wrócił. Pojawienie się Avery'ego Dixona, którego telepatia jest silniejsza niż innych oraz połączenie sił z Lukiem może przynieść zaskakujące konsekwencje. Co się wydarzy i jakie znaczenie w opowieści ma Tim, były gliniarz, dowiecie się, jeśli przeczytacie. Nie zdziwię się jeśli będziecie zniechęceni zbyt długim początkiem ale nie poddajcie się, bo z każdą stroną będzie lepiej. Naprawdę warto bo to książka, która dostarczy wielu emocji i choć można autorowi zarzucić trzymanie się utartych schematów to dla kogoś kto rzadko czyta tego rodzaju historie nie będzie to miało znaczenia.
  • Niestety jestem nieco rozczarowana, gdyż brak w ksiązce jakichkolwiek strasznych scen czy odrobiny dreszczyku, widac natomiast silny wpływ i mode na "stranger things".
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
ewak2020
Opis
Autorzy:Stephen King Maciej Kowalik
Tłumacz:Rafał Lisowski
Lektorzy:Maciej Kowalik Adrian Chimiak
Wydawcy:Wydawnictwo Albatros (2019-2025) Virtualo - Biblioteka Akustyczna (2019-2025) Legimi (2019)
Serie wydawnicze:Audiobook Audiobook - Biblioteka Akustyczna
ISBN:978-83-6742-677-0 978-83-8125-730-5 978-83-8125-731-2 978-83-8125-732-9 978-83-8125-739-8 978-83-8125-772-5 978-83-8361-022-1 978-83-8361-828-9
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 38 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo