W Czarnej Hańczy

Inne tytuły:
Kamishibai
Teatr Ilustracji
Autorzy:
Marta Taraszkiewicz
Zbigniew Tobolski
Ilustracje:
Ula Ziober
Wydawca:
Kreati Baj - Stowarzyszenie Zielona Grupa
Wydane w seriach:
"Bajki Polskie"
ISBN:
978-83-950606-0-1, 978-83-950606-2-5
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poezja
proza
wiersze
zbiory opowiadań
Więcej informacji...

Zanurzmy się w głębiny Czarnej Hańczy, wody pełnej skarbów. Poznajmy tajemnice ukryte przez pewnego czarodzieja pod czarną powierzchnią. Czy rzeka rzeczywiście jest taka czarna? Zanurkujmy w szklanej bańce i poznajmy podwodne miasto, nimfy, strzygi, a także strażnika tryskającego wrzącą parą. Jakich skarbów strzeże? I czy uda nam się dobrze odpowiedzieć na jego zagadkę? W podwodny świat zabiera nas opowieść snuta wierszem Zbigniewa Tobolskiego oraz wodnymi ilustracjami Marty Taraszkiewicz. Wybierz się z nami w tę niezwykłą podróż, podczas której poznamy bogactwo i sekrety natury. Okazuje się, że Czarna Hańcza wcale nie jest rzeką spokojną.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Kamishibai Teatr Ilustracji Zielona Grupa przedstawia Teatr Ilustracji
Autorzy:Marta Taraszkiewicz Zbigniew Tobolski
Ilustracje:Ula Ziober
Wydawca:Kreati Baj - Stowarzyszenie Zielona Grupa
Serie wydawnicze:"Bajki Polskie"
ISBN:978-83-950606-0-1 978-83-950606-2-5
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia książki liryka literatura literatura piękna opowiadania poezja proza wiersze zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo