Nie, nie, nie !

Tytuł oryginalny:
Non et non pas question!
Autorzy:
Marie-Isabelle Callier
Annick Masson
Tłumacz:
Izabela Kurek
Ilustracje:
Annick Masson
Wydawca:
PWH Arti Artur Rogala Mariusz Rogala (2019)
ISBN:
978-83-7740-962-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.7 (3 głosy)

Książka opowiada historię dziewczynki, która na wszystkie prośby swojej mamy reaguje w ten sam sposób, mówi: NIE, NIE, NIE! Zadowolona jest tylko wtedy, gdy może się bawić i nikt jej w tym nie przeszkadza. Pewnego dnia zachowanie dziewczynki zupełnie się odmieniło.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Całkiem niedawno w moje ręce trafi ła kolejna książka, przepięknie zilustrowana przez Annick Masson, z tekstem napisanym przez Marie-Isabelle Callier, która zanim poświęciła się pisaniu książek dla dzieci, przez 12 lat zajmowała się grafi ką i ilustracją reklamową. • Nie, nie, nie! to picturebook przedstawiający historię Julki – dziewczynki, która uwielbia się bawić i nie lubi, kiedy ktoś lub coś jej w tym przeszkadza. W związku z tym neguje wszystkie prośby mamy o posprzątanie zabawek, umycie rąk czy zabranie się do posiłku. Zupełnie jakby mieszkał w niej mały potworek, który zawsze mówi „nie”. • Ta krótka opowiastka to książka idealna dla małych buntowników. Pomaga zrozumieć, że każdy ma podobne obowiązki i w prosty sposób pokazuje, że pewne rzeczy po prostu muszą zostać zrobione. Jest także o tym, że czasem nie doceniamy tego, co mamy i żeby coś docenić, musimy za tym zatęsknić. Warto czasem zastanowić się, czy (nawet my, dorośli) potrafi my uzmysłowić sobie, ile robią dla nas inni. • Anna Ochenkowska-Olczak • Biblioteka Kraków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo