Nierozłączki:

Lilka i Pestka

Inne tytuły:
Nierozłączki Cz. 1
Autorzy:
Annie Barrows
Sophie Blackall
Tłumacz:
Emilia Kiereś
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2019)
ISBN:
978-83-281-4063-9
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna w Słopnicach - Katalog zbiorów

Lilka i Pestka to sąsiadki z naprzeciwka. Obie mają siedem lat, ale nigdy się razem nie bawią. Dlaczego? Uważają, że zbyt wiele ich różni. Pestka to mała kobieta rakieta. Wprost roznosi ją energia: wspina się po drzewach, skacze po kałużach, rozbija kamienie w poszukiwaniu złota. „Utrapienie i dopust boży” – mówi o Pestce jej starsza siostra. Lilka uchodzi za bardziej ułożoną dziewczynkę. Zawsze ładnie wygląda, nosi sukienki, zaczytuje się w książkach. Ale to tylko pozory. Pestka wkrótce odkrywa, że Lilka to niebanalna postać, która ratuje ją z opresji swoją czarodziejską różdżką. Między dziewczynkami rodzi się przyjaźń. Stają się nierozłączne.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo