Fizyka

Autorzy:
Dariusz Bossowski
Tomasz Greczyło
Mariusz Mroczek
Lidia Skibińska ...
Wydawca:
Ośrodek Rozwoju Edukacji (2019)
Wydane w seriach:
Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej
ISBN:
978-83-66047-49-5, 978-83-66047-55-6
Autotagi:
druk
książki
poradniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
Więcej informacji...

Celem publikacji jest przybliżenie najważniejszych założeń reformy edukacji w liceum ogólnokształcącym oraz technikum. Wprowadzone zmiany wydłużyły czas nauki w liceum do 4 lat, a w technikum - do 5. Oprócz modyfikacji strukturalnych została wprowadzona także zmiana programowa, której najważniejszym celem jest odejście od wąskoutylitarnego, pragmatycznego kształcenia umiejętności na rzecz powrotu do uporządkowanej, systematycznej wiedzy jako podstawy edukacji - traktowanie uporządkowanej, systematycznej wiedzy jako podstawy kształtowania umiejętności (cel 1.) oraz rozwijanie u uczniów szacunku dla wiedzy (cel 8.). Przygotowany dla Państwa materiał proponuje sposoby, metody i techniki, które pomagają rozwijać sprawność myślenia uczniów na lekcjach poszczególnych przedmiotów. Podpowiada rozwiązania metodyczne i - mamy nadzieję - okaże się ciekawym, inspirującym i pomocnym poradnikiem w pracy dydaktycznej.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Dariusz Bossowski Tomasz Greczyło Mariusz Mroczek Lidia Skibińska Marek Thomas Marek Ludwiczak Wioletta Kozak
Wydawca:Ośrodek Rozwoju Edukacji (2019)
Serie wydawnicze:Vademecum Nauczyciela. Wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej
ISBN:978-83-66047-49-5 978-83-66047-55-6
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana poradniki poradniki i przewodniki publikacje dydaktyczne publikacje fachowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo