3096 dni

Autorzy:
Natascha Kampusch
Heike Gronemeier
Corinna Milborn
Tłumacz:
Wiktor Grotowicz
Przy współpracy:
Heike Gronemeier
Corinna Milborn
Wydawcy:
Monolith Films (2013)
Wydawnictwo Sonia Draga (2011-2013)
ISBN:
978-83-7508-313-2, 978-83-7508-784-0
978-83-75-8-313-2
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
3.0

Wiedeń, marzec 1998. Dziesięcioletnia Natascha idzie do szkoły. W pewnym momencie tuż koło niej zatrzymuje się biały samochód. Kierowca, bezrobotny inżynier Wolfgang Priklopil, wciąga ją do środka i wywozi na obrzeża miasta, do swojego domu. Nie chce okupu - chce, aby dziewczynka stała się jego wyłączną własnością na zawsze. Pod garażem jest już przygotowana piwnica o wymiarach 2 na 3 metry. W tym pomieszczeniu Natascha spędzi kolejne 8 lat swojego życia. [nota wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Trzy tysiące dziewięćdziesiąt sześć dni
Autorzy:Natascha Kampusch Heike Gronemeier Corinna Milborn
Tłumacz:Wiktor Grotowicz
Przy współpracy:Heike Gronemeier Corinna Milborn
Zdjęcia:Michael Ballhaus
Reżyseria:Sherry Hormann
Kompozytor:Martin Todsharow
Scenariusz:Peter Reichard Bernd Eichinger (1949-2011) Ruth Toma
Lektorzy:Antonia Campbell-Hughes Thure Lindhardt Amelia Pidgeon Trine Dyrholm
oraz:Wiktor Grotowicz
Wydawcy:Monolith Films (2013) Wydawnictwo Sonia Draga (2011-2013)
ISBN:978-83-7508-313-2 978-83-7508-784-0 978-83-75-8-313-2
Autotagi:druk książki literatura literatura faktu
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 9 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo