Mops Klops

Tytuł oryginalny:
Pig the Pug
Autor:
Aaron Blabey
Tłumaczenie:
Małgorzata Cebo-Foniok
Zbigniew Foniok
Wydawca:
Amberek - Wydawnictwo Amber (2019-2023)
Wydane w seriach:
Amberek
ISBN:
978-83-241-6991-7, 978-83-241-7506-2
978-83-241-7931-2, 978-83-241-8224-4
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
poezja
wiersze
Więcej informacji...
4.0 (4 głosy)

Klops to najbardziej samolubny mops na świecie. Jest niegrzeczny, niemiły i ciągle się złości. Nie chce dzielić się zabawkami, choć ma ich mnóstwo. Aż zdarzy się coś, co go zmieni... Zabawna, rymowana i ujmująca wyrazistymi, żywymi ilustracjami książka pokazuje, że nie warto być egoistą i że przyjaźń, wspólna zabawa i umiejętność dzielenia się są najważniejsze. źródło opisu: opis wydawcy
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • To rymowana bajka o byciu niemiłym bez sensownego morału. • Niefortunny dobór słów w rymach trąci sztucznością w szyku i formie. Rysunki są dobre, w pełni oddają treść. Ta pozostawia niestety wiele do życzenia: mops polubił się z jamnikiem tylko dlatego, że jamnik nie odpuszczał tej znajomości i doczekał nieszczęścia mopsa, który z powodu skrajnie egoistycznych zachowań doprowadził do własnej tragedii - wypadł przez okno i się połamał. A może wcale nie zaakceptował jamnika? Nie wiemy, jest od stóp do głów zabandażowany i trochę nie ma innego wyjścia, jak znosić wcześniej niechciane towarzystwo. • Tekst jest na tyle prosty, że dziecko może nie wychwycić wszystkich nieprawidłowych, destrukcyjnych wzorców zachowań i przemocy, która kipi z lektury - ale na pewno nie pozostanie obojętne na koszmarne miny mopsa a także wrzaski i obelgi kierowane w stronę jamnika. • Nie polecam.
  • Super fajna książka dla dziecka.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Aaron Blabey
Tłumaczenie:Małgorzata Cebo-Foniok Zbigniew Foniok
Ilustracje:Aaron Blabey
Wydawca:Amberek - Wydawnictwo Amber (2019-2023)
Serie wydawnicze:Amberek
ISBN:978-83-241-6991-7 978-83-241-7506-2 978-83-241-7931-2 978-83-241-8224-4
Autotagi:beletrystyka druk epika ikonografia komiksy i książki obrazkowe książki liryka literatura literatura piękna opowiadania poezja proza wiersze zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 17 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo