Neonomicon

Tytuł oryginalny:
Neonomicon
Autor:
Alan Moore
Ilustracje:
Jacen Burrows
Juanmar
Tłumaczenie:
Jacek Żuławnik
Maciej Płaza
Violetta Dobosz
Adaptacja:
Anthony Johnston
oraz:
Juanmar
Wydawca:
Wydawnictwo Egmont Polska (2019-2020)
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
Mistrzowie Komiksu
ISBN:
978-83-281-3584-0
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
4.0

Aldo Sax, agent FBI specjalizujący się w teorii anomalii, poszukuje sprawcy piętnastu bestialskich morderstw. Analiza śladów wiedzie go prosto do klubu Zootique i tajemniczego, skrywającego twarz za chustką Johnny’ego Carcosy. Dalsze śledztwo okaże się jednak dużo bardziej niebezpieczne, a próba odkrycia prawdy doprowadzi Saxa na skraj szaleństwa. Jego śladem wyruszy kolejnych dwoje agentów…
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ten tom zawiera obie części "Podwórza" i wszystkie części "Neonomiconu". • Lektura obowiązkowa dla chcących przeczytać "Providence". Zwłaszcza w trzecim tomie (części 9-12) wątki z "Neonomiconu" są bardzo ważne, do tego stopnia, że ich nieznajomość może przyprawić o dezorientację. • Ale czy "Neonomicon" ma wartość poza relacją z "Providence"? Zdecydowanie tak. Świetna mieszanka kryminału z horrorem kosmicznym, wciąga tak, że spokojnie można przeczytać całość za jednym posiedzeniem. Scenariusz Moore'a i kreska Burrowsa cudownie współgrają. • Zamiarem Moore'a było przedstawienie wszystkiego, co Lovecraft zbywa słowami "nieopisywalny bluźnierczy rytuał" w każdym obleśnym szczególe, zatem komiks jest zdecydowanie dla osób pełnoletnich obdarzonych mocnymi żołądkami. Nie jestem przeciwko przekraczaniu granicy dobrego smaku, zwłaszcza w horrorze, jednak tutaj niestety "Neonomicon" traci u mnie gwiazdkę. "Podwórze" pomysłowo integruje elementy Cthultowe z subkulturą rockową i psychodeliczną. Sam "Neonomicon" zawiera scenę w sklepie "spec­jali­styc­znym­", przy której aż trzeba zatrzymać się na jednym panelu i przeczytać pudełka wszystkich widocznych filmów czy zabawek, oraz interesujący, dosłownie bluźnierczy wątek. Reszta tego typu elementów jest nieco gorsza. Jest zaskakująco mało pomysłowy rytuał/orgia, jest scena gwałtu, która ciągnie się w nieskończoność. Tego typu elementy zdecydowanie lepiej wyszły Moore'owi w "Providence". W "Neonomiconie" momentami jest wrażenie "szokowania dla samego szokowania". • Jednak i tak jest to dobry komiks. Zdecydowanie polecam dla dorosłych fanów grozy, Lovecrafta, oraz czytających/chcących przeczytać "Providence".
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo