Mikołajek:

jak to się zaczęło

Tytuł oryginalny:
Petit Nicholas
la bande dessinée originale,
Ilustracje:
Jean-Jacques Sempé (1932-2022)
Autor:
René Goscinny (1926-1977)
Tłumaczenie:
Magdalena Talar
Barbara Grzegorzewska
Wydawcy:
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019-2022)
Znak Emotikon (2019-2022)
Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019)
ISBN:
978-83-240-5143-4, 978-83-240-7700-7
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
rodzina
Więcej informacji...
5.0

Zobaczcie, jak to się zaczęło Przygody Mikołajka należą do kanonu światowej literatury już od 60 lat. Jednak mało kto wie, że kultowy bohater debiutował na łamach belgijskiej prasy jako bohater... komiksu! Niepodrabialny humor duetu Sempé-Goscinny ma swoje źródło w komiksowych dymkach. W tych pierwszych przygodach oprócz Mikołajka pojawili się także jego niezapomniani rodzice, nieznośny sąsiad pan Bledurt oraz pierwowzory Alcesta, Ananiasza i innych kumpli. Sprawdźcie, czy wszystkich rozpoznacie![empik].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Świetne historyjki w formie komiksu
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:la bande dessinée originale,
Ilustracje:Jean-Jacques Sempé (1932-2022)
Autor:René Goscinny (1926-1977)
Tłumaczenie:Magdalena Talar Barbara Grzegorzewska
Scenariusz:René Goscinny (1926-1977)
Wydawcy:Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019-2022) Znak Emotikon (2019-2022) Znak Emotikon - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2019)
ISBN:978-83-240-5143-4 978-83-240-7700-7
Autotagi:beletrystyka druk elementy biograficzne epika film i wideo ikonografia komiksy komiksy i książki obrazkowe książki literatura literatura piękna opowiadania rodzina zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo