Katarynka

Inne tytuły:
Z legend dawnego Egiptu
Autor:
Bolesław Prus (1847-1912) ...
Wyd. w latach:
1960 - 2014
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
2.5 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Lektura szkolna. Tak, czytałam ją w szkole, ale nie wiele pamiętałam. Dziś przeczytałam ponownie. • Od pewnego czasu wracam do szkolnych lektur. Zdecydowanie, gdy się coś czyta, bo się chce, a nie, bo się musi odbiera się to całkiem inaczej. • Nowela bardzo mi się podobała. Taka prosta historia, a daje dużo do myślenia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Z legend dawnego Egiptu Antek
Autorzy:Bolesław Prus (1847-1912) Eliza Orzeszkowa (1841-1910) Maria Konopnicka (1842-1910)
Ilustracje:Sabina Uścińska-Siwczuk
Wstęp:Maria Knothe
Opracowanie:Agnieszka Nożyńska-Demianiuk
Przedmowa:Maria Knothe
Przypisy:Maria Knothe
Wydawcy:Wydawnictwo Ibis (2011-2014) Sara (2005) Klasyka (1997-2002) Promocja (2001) Wydawnictwo Siedmioróg (1995-2001) Wydawnictwo Zielona Sowa (1998) Spes (1998) Akapit Press (1997) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1995-1997) PWW (1977-1997) Adalex (1995) Agencja Wydawnicza Morex Jerzy Mostowski (1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1984-1994) Nasza Księgarnia (1992) Agencja Wydawnicza Varsovia (1991) Państwowy Instytut Wydawniczy (1960-1982) Oficyna Wydawnicza GMP
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne Narodowa Biblioteka Lektur Szkolnych Biblioteka Lektur Szkolnych Lektura z Opracowaniem Biblioteczka polskiego ucznia Biblioteka Szkolna Biblioteka Szkolna - Państwowy Instytut Wydawniczy Kolorowy Świat Lektur Lektura Szkolna - Akapit Press Lektury Szkolne - "Varsovia" Biblioteka Lektur Szkolnych - Państwowy Instytut Wydawniczy Lektura Szkolna - GMP Lektura Szkolna - Zielona Sowa Lektury Szkolne - "Morex" Lektury Szkolne - "Spes" szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
ISBN:83-03-00571-5 83-03-03610-6 83-06-00955-X 83-10-09651-8 83-10-10211-9 83-7032-078-3 83-7032-157-7 83-7032-183-6 83-7162-494-8 83-7220-356-3 83-7297-541-8 83-85018-92-1 83-85311-58-0 83-86510-05-6 83-86685-17-4 83-86740-50-7 83-86896-65-5 83-87186-74-0 83-87463-00-0 83-87571-12-1 83-88944-18-5 978-83-7738-109-0 83-86896-65-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne dramat druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana mikrofilmy mikroformy nagrania opowiadania powieści proza publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 84 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo