Katarynka

Inne tytuły:
Z legend dawnego Egiptu
Autor:
Bolesław Prus (1847-1912) ...
Wyd. w latach:
1960 - 2014
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
Więcej informacji...
2.5 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Lektura szkolna. Tak, czytałam ją w szkole, ale nie wiele pamiętałam. Dziś przeczytałam ponownie. • Od pewnego czasu wracam do szkolnych lektur. Zdecydowanie, gdy się coś czyta, bo się chce, a nie, bo się musi odbiera się to całkiem inaczej. • Nowela bardzo mi się podobała. Taka prosta historia, a daje dużo do myślenia.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Z legend dawnego Egiptu Antek
Autorzy:Bolesław Prus (1847-1912) Eliza Orzeszkowa (1841-1910) Maria Konopnicka (1842-1910)
Ilustracje:Sabina Uścińska-Siwczuk
Wstęp:Maria Knothe
Opracowanie:Agnieszka Nożyńska-Demianiuk
Przedmowa:Maria Knothe
Przypisy:Maria Knothe
Wydawcy:Wydawnictwo Ibis (2011-2014) Sara (2005) Klasyka (1997-2002) Oficyna Wydawnicza Promocja (2001) Wydawnictwo Siedmioróg (1995-2001) Wydawnictwo Zielona Sowa (1998) Spes (1998) Akapit Press (1997) Beskidzka Oficyna Wydawnicza (1995-1997) PWW (1977-1997) Adalex (1995) Agencja Wydawnicza Morex Jerzy Mostowski (1994) Krajowa Agencja Wydawnicza (1984-1994) Nasza Księgarnia (1992) Agencja Wydawnicza Varsovia (1991) Państwowy Instytut Wydawniczy (1960-1982) Oficyna Wydawnicza GMP
Serie wydawnicze:Lektury Szkolne Narodowa Biblioteka Lektur Szkolnych Biblioteka Lektur Szkolnych Lektura z Opracowaniem Biblioteczka polskiego ucznia Biblioteka Szkolna Biblioteka Szkolna - Państwowy Instytut Wydawniczy Kolorowy Świat Lektur Lektura Szkolna - Akapit Press Biblioteka Lektur Szkolnych - Państwowy Instytut Wydawniczy Lektura Szkolna - GMP Lektura Szkolna - Zielona Sowa Lektury Szkolne - "Morex" Lektury Szkolne - "Spes" Lektury Szkolne - "Varsovia" szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
ISBN:83-03-00571-5 83-03-03610-6 83-06-00955-X 83-10-09651-8 83-10-10211-9 83-7032-078-3 83-7032-157-7 83-7032-183-6 83-7162-494-8 83-7220-356-3 83-7297-541-8 83-85018-92-1 83-85311-58-0 83-86510-05-6 83-86685-17-4 83-86740-50-7 83-86896-65-5 83-87186-74-0 83-87463-00-0 83-87571-12-1 83-88944-18-5 978-83-7738-109-0 83-86896-65-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana nagrania opowiadania powieści proza publikacje dydaktyczne zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 84 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo